Αποφασισμένοι να εναντιωθούν στις αυξήσεις των τιμών των διοδίων αλλά και στη δημιουργία νέων, εμφανίζονται τα μέλη του κινήματος «Δεν πληρώνω». Ο επικεφαλής, Βασίλης Παπαδόπουλος, μάλιστα, εξαπολύει σφοδρή επίθεση εναντίον του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και της κυβέρνησης, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Provocateur.gr. Αναφέρει, μάλιστα, πως το επόμενο βήμα θα είναι η δημιουργία διοδίων εντός των αστικών ιστών.

«Το θέμα των διοδίων και της εξέλιξης αυτής είχε προβλεφθεί από το κίνημα “Δεν πληρώνω”. Αυτό που είχαμε δει ήταν ότι αυτοί οι άνθρωποι, οι μεγαλοεργολάβοι και η κυβέρνηση, δεν πρόκειται να σταματήσουν μπροστά σε τίποτε.  Αυτοί, ετοιμάζονται να βάλουν διόδια παντού, ακόμη και μέσα στον αστικό ιστό», αναφέρει και συνεχίζει: « Ήδη τα διόδια που έχουν εξαγγείλει να βάλουν στον αστικό ιστό, δύο τον αριθμό (στον Άγιο Στέφανο και στον κόμβο της Βαρυπόμπης) είναι τα πρώτα. Στη συνέχεια θα επεκταθούν και στον κόμβο Καλυφτάκη, δηλαδή ακόμη πιο μέσα στην Αθήνα και στη Λυκόβρυση. Από εκεί, στη Μεταμόρφωση, ξεκινά και το έργο της παραχώρησης των εθνικών οδών και ιδιαίτερα της νέας εθνικής οδού, αφού εκμεταλλεύεται τα διόδια από εκεί, έως τα Σκάρφεια Λαμίας».

Θα δούμε και πάλι στις τηλεοπτικές οθόνες σκηνές με οδηγούς να κατεβαίνουν από τα οχήματά τους και να σπρώχνουν τις μπάρες; Ή μέλη του κινήματος να καλούν τους οδηγούς να περάσουν από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν; Πολύ πιθανό… Ο επικεφαλής του κινήματος θεωρεί πως το σχέδιο είναι να τοποθετηθούν και άλλα διόδια, κάτι που θα ξεσηκώσει αντιδράσεις…

«Το ζήτημα επομένως δεν είναι πως απλά θα βάλουν διόδια παντού και θα υπάρξουν υπέρογκες αυξήσεις, αλλά πως πρόκειται να μπουν 9 νέα διόδια στην Ολυμπία οδό. Και όλα αυτά συνοδεύονται από μια αύξηση της επιχορήγησης από τα χρήματα των πολιτών,  Ελλήνων και Ευρωπαίων, μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ και οι εργολάβοι θα πάρουν 2,2 δισ. για τα έργα. Επίσης έχουν εισπράξει μέχρι στιγμής περίπου 3 δισ. από τα διόδια, όπως επίσης και από επιχορηγήσεις του κράτους. Χρήματα που έχουν βάλει στην τσέπη τους. Και από όλα αυτά τα χρήματα που έχουν εισπράξει, εμείς δεν έχουμε δει τίποτε. Ούτε δρόμους, που εξακολουθούν να είναι σε πολλά σημεία καρμανιόλες, όπου σκοτώνονται τα παιδιά μας. Ως κίνημα λέμε πως  “υπερασπιζόμενοι το άρθρο 5, παράγραφος 4 του Συντάγματος, που μιλά για την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών στα όρια της χώρας, τονίζουμε πως θα μας βρουν μπροστά τους”. Όχι μόνο το κίνημά μας, αλλά όλους τους ενεργούς πολίτες», προειδοποιεί.

Πώς σκοπεύουν, όμως, να αντιδράσουν; Ο Βασίλης Παπαδόπουλος αποκαλύπτει πως την Τετάρτη, πρόκειται να γίνουν έκτακτες συνεδριάσεις στα διοικητικά συμβούλια των δήμων Κηφισιάς, Αγίου Στεφάνου και Ωρωπού, «για να μπορούμε να εμποδίσουμε αυτήν την αύξηση των διοδίων και την εγκατάσταση νέων», όπως σημειώνει ο ίδιος.

Στη συζήτηση μας, τονίζει σε όλους τους τόνους πως ο αγώνας εναντίον των διοδίων δεν θα σταματήσει.

«Πολλοί ενεργοί πολίτες και εγώ προσωπικά, που έχω δεχθεί εκατοντάδες μηνύσεις από μεγαλοεργολάβους, δηλώνουμε πως το φρόνημά μας δεν πρόκειται να καμφθεί. Γιατί ξέρουμε πως αν σκύψουμε το κεφάλι, στο τέλος θα μας βάλουν διόδια μέχρι και στις πόρτες των σπιτιών μας. Είμαστε αποφασισμένοι να πολεμήσουμε ώστε όλοι οι εγχώριοι και οι ξένοι μεγαλοεργολάβοι να βρουν τον μάστορά τους. Όχι μόνο από το κίνημα «Δεν πληρώνω», αλλά από όλους τους ενεργούς πολίτες», τονίζει.

Όσο για τις κινητοποιήσεις που πρόκειται να γίνουν σημειώνει πως δεν σκοπεύουν να κλείσουν εθνικές οδούς, αφού «εμείς δεν κλείνουμε, εμείς ανοίγουμε δρόμους. Γιατί πιστεύουμε στην ελεύθερη μετακίνηση. Δεν θέλουμε να ταλαιπωρούμε συμπολίτες μας για να ικανοποιήσουμε κάποια αιτήματά μας. Έτσι, όσες συγκεντρώσεις έχουμε πραγματοποιήσει στα διόδια, γινόταν με σκοπό να κλείσουν τα ταμεία των διοδίων και όχι οι εθνικές οδοί».

Τέλος, θίγει και το θέμα της ελεύθερης διέλευσης των βουλευτών από τα διόδια, που ψηφίστηκε νωρίτερα από τη δημοσιοποίηση της αύξησης των διοδίων και της δημιουργίας νέων… «Αυτό αποτελεί ένα ακόμη σκάνδαλο. Δείχνει τον οπορτουνισμό των βουλευτών, που εκλέγονται όχι για να εξυπηρετήσουν τα προβλήματα του δοκιμαζόμενου λαού, αλλά για να εξυπηρετήσουν τις πελατειακές τους σχέσεις και κυρίως το τομαράκι τους. Εμείς είμαστε αντίθετοι με τη νοοτροπία τους. Ο Χρυσοχοϊδης, ο υπουργός Μεταφορών, είναι αυτός που δεν έχει διαβάσει το Μνημόνιο. Όπως –ειρωνικό είναι αυτό που λέω- δεν θα έχει διαβάσει και τις συμβάσεις παραχώρησης. Βεβαίως και τις έχει διαβάσει, όπως έχει διαβάσει και το Μνημόνιο. Αλλά ο Χρυσοχοϊδης και ο κάθε Χρυσοχοϊδης, δεν αποτελούν παρά πολιτικό προσωπικό – μαριονέτες ενός Κράτους διαπλεκομένων, που στη κορυφή τους βρίσκονται οι μεγαλοεργολάβοι».