Η συνήθεια είναι ζητούμενο στη σχέση τηλεθεατή – παρουσιαστή. Μερικές φορές, όμως, η επανάληψη κάνει τον δεύτερο να αναζητά μια νέα… συνήθεια!

Στην περίπτωση της «Ανατροπής» του Γιάννη Πρετεντέρη, μάλλον η μη εξελεγκτική πορεία της εκπομπής κούρασε τον τηλεθεατή, που δύο κανάλια πιο δίπλα βρήκε μια… παλιά αγάπη και έναν νέο έρωτα, στη συσκευασία του ενός.

Ο «Ενικός» του Νίκου Χατζηνικολάου φαίνεται πως πάει πιο πολύ στους τηλεθεατές της prime time ζώνης της Δευτέρας. Και ενώ δεν θέλουμε να γράφουμε αποθεωτικά σχόλια γενικώς (καλά, έχουμε γράψει για τη Δούκισσα Νομικού), εν τούτοις, είναι αυτά τα «ραβασάκια» της AGB, που μπορεί να καθορίζουν ακόμη και την καλή ή κακή ημέρα του κάθε παρουσιαστή.

Στην περίπτωση των δύο «ενημερωτικών» μονομάχων, από τη στιγμή που ο Νίκος Χατζηνικολάου εμφανίσθηκε στον «αέρα» του Star, δεν άφησε περιθώρια για αμφισβήτηση…

Και αυτά είναι τα νούμερα τηλεθέασης, σύμφωνα με την AGB για τις τρεις πρώτες αναμετρήσεις τους.

                                   1η εκπομπή      2η εκπομπή     3η εκπομπή

Νίκος Χατζηνικολάου:   25,9%               25,8%             28%

Γιάννης Πρετεντέρης:    20,3%               15,5%             13,7%

Αξίζει, βέβαια, να σημειώσουμε πως η εκπομπή «Ανατροπή» της τελευταίας Δευτέρας, δικαιολόγησε τον τίτλο της, αφού η προγραμματισμένη συνέντευξη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά ακυρώθηκε, (θα μεταδοθεί τη μεθεπόμενη Δευτέρα) και «στήθηκε» μια εκπομπή από το «μηδέν» σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Και ναι, μπορεί ο Νίκος Χατζηνικολάου να έχει αυτό το προσόν, να «κουβαλάει» δηλαδή τηλεθεατές σε όποιο κανάλι και αν πηγαίνει, εν τούτοις υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που κάνουν την εκπομπή του Γιάννη Πρετεντέρη να χωλαίνει.

Το εμπάργκο του ΣΥΡΙΖΑ, ίσως είναι μια αιτία, αφού ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού -το 27% περίπου των τηλεθεατών- ίσως και να νιώθει πως δεν εκπροσωπείται στη συζήτηση.

Το κενό του ΣΥΡΙΖΑ καλύπτεται από εκπροσώπους της ευρύτερης Αριστεράς, με high light καλεσμένο τον Δημήτρη Πουλικάκο. Το βράδυ εκείνης της Δευτέρας, όταν και ήταν καλεσμένος ο γνώστος καλλιτέχνης, τα social media είχαν πάρει φωτιά… Πολλοί ήταν εκείνοι που αποθέωναν τον «Θείο Νώντα», ενώ υπήρχαν και αυτοί που τον απαξίωναν. Το γεγονός αυτό φυσικά και κάνει το «πακέτο» τηλεοπτικό.

Αλλά όταν στην «Ανατροπή» έχουμε συνηθίσει μια συζήτηση στην οποία ανθεί η «ξύλινη γλώσσα» και η μερικές φορές ανούσιοι διάλογοι πολιτικών, τότε ο τηλεθεατής κουράζεται. Το πλαίσιο της κουβέντας παραμένει πολύ σφιχτό και όταν εμφανίζονται καλεσμένοι με… ταπεραμέντο, που «ρίχνουν λάδι στη φωτιά», αντιμετωπίζονται αφ’ υψηλού και η παρουσία τους ελαχιστοποιείται.

Προσοχή. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να πριμοδοτήσουμε τον λαϊκισμό. Αλλά η ειλικρίνεια που είχε επιδείξει στη συγκεκριμένη εκπομπή ο Πουλικάκος, έδειξε πως υπάρχει και άλλος δρόμος.

Άλλες ίσως εξηγήσεις για τις χαμηλές πτήσεις της Ανατροπής μπορεί να είναι οι επαναλαμβανόμενοι καλεσμένοι (δεν είναι τυχαίο που στα social media ο Μάκης Βορίδης αναφέρεται σαν συμπαρουσιαστής του Γιάννη Πρετεντέρη ή και το… ανάποδο). Με ένα σκηνικό πιο… μόνιμο και από το living room του κάθε τηλεθεατή, ίσως η ριζική ανανέωση να είναι ένα από τα ζητούμενα της εκπομπής.

Από την άλλη, ο Νίκος Χατζηνικολάου ρίσκαρε και κέρδισε. Έδωσε το λόγο στους απλούς πολίτες, που εντάξει πολλές φορές δεν είναι απλοί πολίτες, αλλά τελοσπάντων προσπαθεί να βγάλει από το «κάδρο» δημοσιογράφους, αφού για πολλούς, η άποψη των τηλεθεατών/ψηφοφόρων δεν είναι και η καλύτερη.

Θα καταφέρει ο Γιάννης Πρετεντέρης να «γυρίσει» το παιχνίδι, με τη φόρα που έχει πάρει ο Νίκος Χατζηνικολάου; Πολύ δύσκολα.

Και κάπως έτσι, το μεγαλοπρεπές αγγλικό στυλ που εκπροσωπεί ο παρουσιαστής του MEGA, βρέθηκε να ηττάται από τη χρήση του ενικού (πρώτη φορά το είδαμε, σε ό,τι έχει να κάνει με ενημερωτική εκπομπή).