Μία εικόνα από το περιβάλλον των αγώνων στα seventies και τα eighties θα δώσει η ομάδα της Williams με τα χρώματα της Martini. Σύμφωνα με το site της Βραζιλιάνικης εφημερίδας, «Dario Motorsport» και του «F1Today», η Williams θα έχει ως βασικό χορηγό το δημοφιλές εμπορικό σήμα των ποτών Martini το 2014.

Αν και δεν υπάρχει ακόμη καμία επίσημη ανακοίνωση, διάφορες διεθνείς πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία έχει γίνει.

Όπως είναι γνωστό, η Williams έχασε τον βασικό χορηγό της (την εταιρία πετρελαίων PDVSA) όταν η ομάδα έδιωξε τον Pastor Maldonado (ο οποίος πήγε στην Lotus) και έψαχνε στην αγορά για τον επόμενο. Η συμφωνία θα δώσει μια ασφαλή οικονομική στήριξη για τη βρετανική ομάδα, μετά από τη δύσκολη χρονιά του 2013, όπου οι Βρετανοί έφεραν το χειρότερο αποτέλεσμά τους παίρνοντας μόλις 5 πόντους σε όλη τη σεζόν.

Η Williams από φέτος χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Mercedes, έχοντας αγωνιστεί τις δύο τελευταίες σεζόν με το μοτέρ V8 της Renault. Η ομάδα αναμένεται να παρουσιάσει το νέο μονοθέσιο (και ίσως και το νέο μεγάλο χορηγό της) το πρωί της πρώτης ημέρας κατά των δοκιμών στη Jerez στις 28 Ιανουαρίου.

Η είσοδος της Martini Racing στη Formula 1 ξεκίνησε το 1972 με την ιταλική ομάδα Tecno. Ωστόσο, το αυτοκίνητο δεν ήταν ανταγωνιστικό και Martini αποσύρθηκε μετά το 1973. Η επιστροφή έγινε το 1975, με χορηγία στην ομάδα Brabham του Bernie Ecclestone. Το 1979, η Martini «χρωμάτισε» την ομάδα της Lotus. Παρά τις επιτυχίες σε κάποιους αγώνες η συνεργασία δεν συνεχίστηκε και οι Ιταλοί αποσύρθηκαν από την F1 για μια ακόμη φορά.

Μετά από ένα μεγάλο διάλειμμα, η Martini Racing ξεκίνησε χορηγία στη Scuderia Ferrari το 2006 με μια μικρή παρουσία.

 

Η πολύχρωμη ιστορία της Martini στους αγώνες αυτοκινήτου

Η Martini Racing χρηματοδοτείται από το αποστακτήριο Martini & Rossi που παράγει το βερμούτ Martini. Το πρόγραμμα χορηγιών της Martini στους αγώνες ξεκίνησε το 1968, όμως η πρώτη εμφάνιση των χρωμάτων έγινε στο 12ωρο αγώνα του Sebring το 1962 πάνω σε μία Alfa Romeo SZ Tronica.

Αργότερα, σε μια μικρή εκδήλωση στο Hockenheimring το 1968 ανακοινώθηκε η δημιουργία της Martini Racing για τη συμμετοχή της εργοστασιακής ομάδας της Porsche στους αγώνες αντοχής. Λέγεται πως η συνεργασία ξεκίνησε από τη φιλία των ιδιοκτητών των δύο εταιριών. Στη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, η Martini Racing έγινε διάσημη χάρη στην Porsche στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Το 1981, η Martini Racing σκέφτεται πατριωτικά και ενισχύει τη Lancia πάνω στην Group 5 Lancia Monte Carlo, ακολουθεί η Group 6 Lancia LC1 και η Group C Lancia LC2.  Η συνεργασία κράτησε μέχρι το 1986 και τις 24 Ώρες του Le Mans, αλλά τότε, η Lancia έγινε περισσότερο ενεργή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Όμως η πρώτη εμφάνιση / πρόκληση της Martini στα ράλι έγιναν με την Porsche. Το 1978, η Porsche έκανε μια επιστροφή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ως εργοστασιακή ομάδα, με την 911 SC και τους Bjorn Waldegard και Vic Preston στο Ράλι Safari. 

Το 1982, όπως ακριβώς είχε κάνει ένα χρόνο νωρίτερα με τα σπορ αυτοκίνητα, η Martini Racing υπέγραψε με την εργοστασιακή ομάδα της Lancia με την καινούργια Lancia 037 group B με οδηγούς τον Attilio Bettega και Markku Alen. Η συνεργασία της Lancia Martini στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ήταν μία από τις μακροβιότερες της  εταιρείας είχε διάρκεια μέχρι το τέλος της σεζόν του 1992, με πολλά αυτοκίνητα (group Β Delta S4 και Group A Delta Integrale), κερδίζοντας αγώνες και τίτλους με οδηγούς όπως ο Juha Kankkunen, Bruno Saby , Massimo Biasion και Didier Auriol.

Η επόμενη εμφάνιση της Martini Racing στο WRC ήταν για την περίοδο 1999 με την M- Sport World Rally Team και την Ford. Με οδηγούς όπως ο Carlos Sainz και ο Colin McRae η ομάδα κέρδισε πολλούς αγώνες, αλλά όχι τον τίτλο. Η συνεργασία αυτή σταμάτησε στα τέλη του 2002.

 

Η συμμετοχή στα Touring Cars

Το 1992 η Martini Racing ξεκίνησε εμπλοκή στους αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού. Η ιταλική εταιρεία έγινε χορηγός των εργοστασιακών Alfa Romeo 155 στο Ιταλικό Touring Car Championship, το οποίο κυριάρχησε, με τον Nicola Larini.

Αυτό ήταν το ορεκτικό στο κύριο πιάτο, που ήταν το DTM. Όμως η έναρξη της συνεργασίας το 1995, δεν συνέπεσε με επιτυχίες.