Ακολουθώντας την παγκόσμια στροφή σε CNG οχήματα (παγκοσμίως κυκλοφορούν πάνω από 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου), η Ελλάδα αναπτύσσει την δική της αγορά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να λανσάρουν και στην χώρα μας νέα μοντέλα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση.

Είτε πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις είτε για πολυτελείς επιλογές, οι εταιρείες προσφέρουν τα γνωστότερα μοντέλα σε CNG εκδόσεις ενώ δράση αναλαμβάνουν και εταιρείες οι οποίες μέχρι τώρα δεν είχαν κάποια διαθέσιμη επιλογή σε φυσικό αέριο.

Η ευρωπαϊκή εμπειρία-στην Ιταλία για παράδειγμα κυκλοφορούν πάνω από 883.000 οχήματα φυσικού αερίου- μεταφέρεται και στην Ελλάδα καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ΙΧ, επαγγελματικών, λεωφορείων και δημόσιων οχημάτων κινείται με φυσικό αέριο.

Εμπειρία από φυσικό αέριο στη φετινή ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ FISIKON 2015

Με το φυσικό αέριο κίνησης έκαναν test drive οι επισκέπτες της φετινής έκθεσης ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ FISIKON 2015 η οποία πραγματοποιήθηκε από 14 έως 22 Νοεμβρίου 2015 στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο Ελληνικού, στην Αίθουσα Ξιφασκίας. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και οι εξελίξεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και το φυσικό αέριο πρωταγωνίστησε ως εναλλακτικό «πράσινο καύσιμο» που ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές επιταγές για εξοικονόμηση ενέργειας. Στον εκθεσιακό χώρο πραγματοποιήθηκαν παράλληλες εκδηλώσεις και test drives με αυτοκίνητα φυσικού αερίου και το κοινό ενημερώθηκε για τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης και τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη που προσφέρει το CNG.

Το φυσικό αέριο, αποτελεί το καύσιμο που ανταποκρίνεται στις επιταγές για μείωση των εκπομπών  καθώς θεωρείται ως το καθαρότερο καύσιμο.Tα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με αυτά που κινούνται με πετρέλαιο. Παράλληλα, επιτυγχάνεται 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου. Επίσης, το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, σωματίδια, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που είναι ιδιαίτερα καρκινογόνα.

Το CNG κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση και καίγεται με αρκετά διαφορετικό (πιο αργό) τρόπο από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το κάνει να θεωρείται πολύ ασφαλές σαν καύσιμο. Ακόμη, η  οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση που ξεπερνά το 50% σε σχέση με ένα όχημα με βενζίνη ενώ το κόστος είναι τουλάχιστον κατά 30% μειωμένο σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. 

Σύμφωνα με τον διοργανωτή της έκθεσης ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ FISIKON 2015, Άρη Γαλανόπουλο,  «οι επισκέπτες έδειξαν πολύ θερμό ενδιαφέρον για το φυσικό αέριο, κάτι που έγινε και τις προηγούμενες χρονιές με τη διαφορά ότι πλέον παρατηρείται αύξηση των επί τόπου πωλήσεων από την πλευρά της αντιπροσωπειών που συμμετέχουν στην έκθεση, κάτι που είναι ενδεικτικό ότι το κοινό είναι ενημερωμένο και έτοιμο να αγοράσει».

Το φυσικό αέριο δίπλα στις επιχειρήσεις και τους οδηγούς

Το φυσικό αέριο δίνει ευκαιρίες στις εταιρείες που εμπλέκονται άμεσα και έμμεσα με τον κλάδο, στις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις εισαγωγικές εταιρείες, στα συνεργεία, στα πρατήρια καυσίμων κλπ. Σε μια εποχή κρίσης, αποτελεί, ό,τι αποτέλεσε και το υγραέριο ως επιχειρηματική ευκαιρία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα συνεργεία: έδωσε ώθηση στον κλάδο και αυτό συμβαίνει τώρα και με το φυσικό αέριο, το οποίο μπαίνει δυναμικά στις μεταφορές.

Στην Ελλάδα, η διεύρυνση του δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου αποτελεί αποτέλεσμα των συντονισμένων ενεργειών που κάνει  η  ΔΕΠΑ για να ανοίξει τον δρόμο στην αεριοκίνηση με επενδύσεις σε υποδομές και εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών και εγγυήσεων για τους ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς. Το δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, με την εμπορική ονομασία, FISIKON, αναπτύσσεται  προκειμένου να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά ΙΧ, επαγγελματικά, ταξί, λεωφορεία, δημόσιοι οργανισμοί και δήμοι της χώρας.