Τι είναι πάλι αυτό το Hackathon;

Πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις την ιδέα σου πραγματικότητα μέσα σε ένα ΣΚ;

Τι είναι πάλι αυτό το Hackathon;

Πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις την ιδέα σου πραγματικότητα μέσα σε ένα ΣΚ;

Τον τελευταίο καιρό, ακούμε συχνά για σταρταπς και εντρεπρενέρς. Βλέποντας παραδείγματα από το εξωτερικό όπως είναι το Facebook και το Instagram, αλλά και από το την Ελλάδα όπως είναι το e-Food και το Skroutz, κάποιος αφελής μπορεί να νομίσει, ότι όποιος κάνει μία σταρταπ γίνεται εκατομμυριούχος. ΟΥΤΕ ΚΑΝ!

Οι ιδρυτές ή αλλιώς φάουντερς, όλων των επιτυχημένων σταρταπ, δεν ζουν σε μία έπαυλη και απολαμβάνουν τα πλούτη τους, αλλά είναι εκεί μαζί με την ομάδα για να μπορέσει το προϊόν τους να γίνει ακόμα καλύτερο.


Πώς όμως κάποιος κάνει μία σταρταπ και γιατί να το κάνει αυτό; Η απάντηση στο δεύτερο σκέλος είναι πολύ απλή. Την σταρταπ την κάνεις για να μπορέσεις να κάνεις πραγματικότητα, μία ιδέα που πιστεύεις ότι μπορεί να λύσει κάποιο πρόβλημα με καινοτόμο τρόπο. Ξέρω πολύ μπακάλικη και απλουστευμένη ερμηνεία θα μου πεις, αλλά έτσι γίνεται πιο κατανοητό.

Πάμε τώρα στο πώς. Για να κάνει κάποιος μια στάρταπ, αρχικά πρέπει να βρει την ομάδα. Όπως θα σου πούνε όλοι οι επενδυτές ή αλλιώς VCs, η ομάδα, είναι αυτό που κοιτάνε σε μία σταρταπ και μετά την ιδέα που τους παρουσιάζουν. Η ιδέα μπορεί να αλλάξει εύκολα, η ομάδα όχι και τόσο, ειδικότερα αν αποτελείται από ένα ή δύο άτομα. Αφού βρεις την ομάδα σου κι έχεις και την ιδέα που θα αλλάξει τον κόσμο, ξεκινάς την δουλειά. 

Συνήθως, η ομάδα αποτελείται από προγραμματιστές και designers οπότε ξεκινάει ο σχεδιασμός και οι ατελείωτες ώρες κώδικα.

Πάμε τώρα στα Hackathons. Τα Hackathons, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να γνωριστείς εσύ και η σταρταπ σου, με το οικοσύστημα και τις υπόλοιπες σταρταπς, να δέσει η ομάδα σου, να παρουσιάσετε την ιδέα σας μπροστά σε κοινό, να πάρετε συμβουλές από ανθρώπους του χώρου και να δεις πώς είναι όλα τα στάδια που περνάει ένα προϊόν ή υπηρεσία, από τη φάση της ιδέας, στην δημιουργία ενός ελάχιστα βιώσιμου προϊόντος. 

Α, όλο αυτό μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να δοκιμάσεις την ομάδα και την ιδέα σου. Φυσικά για να φτάσεις σε αυτό πρέπει πρώτα να περάσεις από προκριματικούς γύρους και να δείξεις μερικά σχέδια στο χαρτί και όχι στα λόγια, για αυτά που σκέφτεσαι να κάνεις.

Όπως και να’χει πάντως είναι μία πάρα πολύ καλή εμπειρία.

Η COSMOTE για δεύτερη χρονιά πραγματοποίησε το δικό της Hackathon πριν λίγο καιρό. Εκεί οι 12 ομάδες που προκρίθηκαν στον τελικό (συνολικά 64 ομάδες είχαν δηλώσει συμμετοχή), παρουσιάσαν τις ιδέες και τα αποτελέσματα που είχαν, μπροστά στην κριτική επιτροπή.

Η Παρασκευή ήταν αναγνωριστική μέρα. Νωρίς το απόγευμα, οι 12 ομάδες έφτασαν στην ΟΤΕΑcademy για να εξοικειωθούν αρχικά, με τον χώρο, με το πρόγραμμα που έχουν για το ΣΚ που έρχεται και για να λύσουν τις απορίες που μπορεί να είχαν σχετικά με τις διαδικασίες του διαγωνισμού.

Εκτός από αυτά, οι ομάδες, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις από ομιλητές που είναι στο χώρο της τεχνολογίας, της επιχειρηματικότητας και να εμπνευστούν από τις απεριόριστες δυνατότητες που φέρνει η νέα ψηφιακή εποχή.

Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του Μ.Ι.Τ. (Massachusetts Institute of Technology), ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market & YouTube της Google Ελλάδας, ο Rustam Ziganshin (Agency Partner CEE, Facebook) και η Κατερίνα Πραματάρη (αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας & επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Στήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών).

Η πρώτη μέρα ολοκληρώθηκε με πίτσα και μπέργκερς και το δύσκολο κομμάτι θα ερχόταν το επόμενο πρωί όπου ξεκινούσε ο "αγώνας".

Το Σάββατο ξεκίνησε κι επίσημα το Hackathon. Οι ομάδες έμειναν, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο μέσα στο OTEAcademy και ξεκίνησαν να δουλεύουν σκληρά για τις επόμενες 30 ώρες για να καταφέρουν να δημιουργήσουν την πρότασή που θα παρουσιάσουν στην κριτική επιτροπή την Κυριακή το απόγευμα. Το άγχος φυσικά στην αρχή, ήταν εμφανές σε όλες τις ομάδες, όμως σιγά-σιγά αυτό ξεπερνιόταν κι έδινε τη θέση του στη δημιουργικότητα.

Φαντάσου οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες δούλεψαν ασταμάτητα για περισσότερες από 28 ώρες. Σάββατο βράδυ τι καλύτερο από το να ξενυχτάς γράφοντας κώδικα με τους κολλητούς; 

Φυσικά οι διαγωνιζόμενοι δεν ήταν μόνοι τους εκεί. Η COSMOTE είχε φροντίσει να υπάρχουν 20 εξειδικευμένοι μέντορες από την επιχειρηματική και ακαδημαϊκή κοινότητα, οι οποίοι συμβούλευαν και καθοδηγούσαν μία-μία τις ομάδες σε όλη τη διάρκεια του τελικού. Μέχρι και μασάζ έκαναν οι διαγωνιζόμενοι για να χαλαρώσουν.

To επόμενο πρωί του "μαραθωνίου" αυτού, οι ομάδες συνέχιζαν να δουλεύουν, πάνω σε projects και παρουσιάσεις. Οι ιδέες και οι προτάσεις για μερικές αλλαγές δεν σταμάτησαν μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Το απόγευμα έφτασε πολύ γρήγορα και μαζί με αυτό, ήρθε και η ώρα των τελικών παρουσιάσεων μπροστά στην επιτροπή μέλη της οποίας ήταν μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας και εξειδικευμένα στελέχη του Ομίλου ΟΤΕ, μεταξύ των οποίων και ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ.

Οι 12 ομάδες παρουσιάζαν τις προτάσεις στην επιτροπή και στη συνέχεια ξεκινούσαν οι ερωτήσεις πάνω στην ιδέα τους και στον τρόπο υλοποίησής της. 

Από αυτή τη διαδικασία μετά από περίπου 2 ώρες βγήκαν οι τρεις νικητές του διαγωνισμού.

Έχουμε και λέμε:

Το 1ο βραβείο, μαζί με χρηματικό έπαθλο ύψους €10.000, το πήρε η ομάδα "TremorFreeMe" για την ιδέα "A Novel Approach in confronting hand tremor". Η ομάδα δημιούργησε μία wearable συσκευή, η οποία βοηθά την κίνηση των ανθρώπων με ανεξέλεγκτο τρέμουλο στα χέρια. Μέσω ηλεκτρικής διέγερσης σε συνδυασμό και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί και καταφέρνει να παρακολουθεί και να ελαττώνει την ένταση και την συχνότητα του τρέμουλου, ανάλογα πάντα με τον κάθε ασθενή.

Το 2ο βραβείο και χρηματικό έπαθλο ύψους €5.000 το κέρδισε η ομάδα "MaGOS" για την ιδέα "Unleash your Creativity". Στην ουσία είναι ένα set από γάντια ειδικά εξοπλισμένα από αισθητήρες, ώστε να επιτρέπουν στο χρήστη να αλληλεπιδρά με το τρισδιάστατο περιβάλλον με σκοπό να δημιουργήσει – για παράδειγμα – εικονικά γλυπτά από ηλεκτρονικό πηλό.

Τέλος την τρίτη θέση και το χρηματικό έπαθλο ύψους €2.500, πήρε η ομάδα "COSMOKE" για την ιδέα "Smart forest survives" η οποία έχει ως στόχο τον εντοπισμό δασικών πυρκαγιών με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

Εκτός όμως από τους νικητές, 3 ομάδες ακόμα θα λάβουν δωρεάν φιλοξενία, συστηματική καθοδήγηση (coaching) κι εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες (mentoring) διάρκειας 6 μηνών από το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΟΠΑ). Οι ομάδες αυτές είναι η "Octably" για την  ιδέα "Micro-Influencer marketing", η "MaGOS" για την ιδέα "Unleash your Creativity" και η "COSMOKE" για την ιδέα "Smart forest survives".

Κάπως έτσι λοιπόν είναι ένα Hackathon και πραγματικά είναι μία μοναδική εμπειρία. Αν κάποιος ψάξει, μπορεί να βρει πολλά και διαφορετικά Hackathons που διοργανώνονται μέσα στο χρόνο.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα