Σήμερα όλη μέρα άκουγα Ευρυδίκη, “Πόσο λίγο με ξέρεις“.

Κομματάρα.

Λέω από μέσα μου, πού χάθηκε η καλή Ελληνική ΠΟΠ των 90’ς; Γιατί έκατσε λίγο, σημάδεψε τις ζωές μας και εξαφανίστηκε;

Σκοπεύω να σας δώσω 5 λόγους και αυτό θα κάνω ευθύς.

1. Δεν περάσαμε μοντερνισμό

Ο μοντερνισμός σαν καλλιτεχνικό ρεύμα αναπτύχθηκε στο μέσο του 19ου αιώνα με το πέρασμα από την αγροτική στη βιομηχανική οικονομία καταρρίπτοντας τον Ρομαντισμό.

Στην Ελλάδα, η αγροτική οικονομία δεν αντικαταστάθηκε ποτέ από τη βιομηχανική, αλλά από την τουριστική. Τις δουλειές εδώ, δεν τις έδωσε ο βιομήχανος, αλλά ο ξενοδόχος.
“Ελάτε να δείτε τη γιαγιάκα μου πώς πήζει την φέτα. Γιατί εμείς αυτά έχουμε εδώ. φετούλα, Χριστό και Κίονες. 50 ευρώ παρακαλώ”


Η τέχνη στην Ελλάδα παρέμεινε σε μεγάλο μέρος τουριστική και κατ’ επέκταση Ρομαντική και συντηρητική. Ακρόπολη και ουζάκι. Νησιά και Αιγαίο. Μπουζούκι και καλντερίμια.

Ρομαντισμός και συντηρητισμός στο φουλ. Τσάμικα,  Αντάρτικα, ΚΚΕ, Μετά – Ρεμπέτικα, Βυζάντιο, αρχαία ελληνικά, σκυλάδικο, Μίκης Θεοδωράκης, κλάμα στη Μακρόνησο, κλάμα στις Θερμοπύλες, κλάμα στο Πολυτεχνείο, κλάμα για την Κωνσταντινούπολη.

Γενικά πολύ κλάμα. Η ελληνική Τέχνη είναι δέκα γριές που κλαίνε και ένας γέρος που ραπάρει Ρίτσο. Μα είναι δυνατόν να ραπάρεις με τη λέξη “ΜΟΝΑΞΙΩΤΗΣ;” ΔΑΚΡΥΣΕ ΤΟ ΜΠΡΟΝΞ ΚΑΙ Η ΚΑΣΤΕΛΑ.



2. Σημίτης και νεοφιλελευθερισμός

Το 1996 πεθαίνει ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΓΕΤΗΣ / ΕΡΑΣΤΗΣ / ΕΛΛΗΝΑΣ . ΑΝΤΡΙΚΟΣ Η ΛΕΒΕΝΤΙΑ.

Αναλαμβάνει ο Σημίτης και πετάει τη λέξη νεοφιλελευθερισμός.
Ο νεοφιλελευθερισμός είναι ουσιαστικά η λογική της ελεύθερης αγοράς, σε κάθε πτυχή της ζωής. Προοδευτικό. Αλλά στην Ελλάδα; Στην Ελλάδα το 1996 ο πιο προοδευτικός άνθρωπος ήταν ο Ντούσαν Μπάγεβιτς που πέρασε τον ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΥΛΗ ΚΑΡΑΤΑΙΔΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΑΚ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΜΥΝΤΙΚΟ.

Λες δηλαδή στον Έλληνα να γίνει μοντέρνος και ριζοσπάστης, αλλά από που έως που; Είναι σα να ζητάς από το ΚΚΕ να κάνει Techno Party. 
Θα σου πει “Αδερφέ, εγώ όσα λεφτά και αν μου δώσεις, πάλι αντάρτικα θα παίζω στις πορείες”

Γι’ αυτό και είναι τόσο σπαστικοί οι νεοφιλελεύθεροι εδώ. Το παίζουν ντεμέκ προοδευτικοί που λένε “ας ξεπεράσουμε την αριστερά και τη δεξιά” και “ΙΟΥ με την Εκκλησία που μας καταδυναστεύει” και κατά βάθος είναι κάτι λαΐκια που μπαίνουν σε συνελεύσεις και σκίζουν αφίσες όπως ο παππούς μου ο Στέργιος στα Παλατίτσια Ημαθίας, έμπαινε στα χωράφια και πετούσε τις σβουνιές από τα γελάδια.


Νεοφιλελεύθερος μοντερνισμός. ΑΣΕ ΒΡΕ ΠΟΥΛΙ. 

3. Επαγγελματικός χωρισμός Σάκη Ρουβά – Ηλία Ψινάκη

Παρόλα αυτά στην Ελλάδα είχαμε ένα ποπ είδωλο τη δεκαετία 90. Τον Σάκη Ρουβά. Εμένα μ’ αρέσει ο Ρουβάς και του καθόμουνα πολύ άνετα το λέω και ας με πείτε μπαισέξουαλ. Σε δύο άντρες ήθελα να κάτσω, στον Ρουβά και στον ΜΕΓΑΛΟ ΤΖΙΟΒΑΝΙ ΠΟΥ ΚΡΕΜΑΣΕ ΤΟΝ ΜΟΝΤΡΑΓΚΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΣΤΕΙΛΕ ΓΙΑ ΣΠΙΡΤΑ.

Τέσπα, πιο είναι το θέμα με τον Ρουβά θα με πείτε. Ότι διαλύθηκε η συνεργασία του με τον Ψινάκη. Ο Ψινάκης είναι μεγάλο αλάνι και ήξερε να χειριστεί ένα ποπ είδωλο.
Τον είχε ατσαλάκωτο, μοντέρνο, χαμογελούσε ο Ρουβάς και ερχότανε ο Κομμουνισμός, η νιότη του κόσμου. Παραληρούσαμε όλοι. Μόλις τον παράτησε ο Ψινάκης, ο Ρουβάς έβγαλε όλη την Συντηρητική Ελληνικούρα που είχε μέσα του. Πήγε παντρεύτηκε, έγινε πολύτεκνος και γενικά από ποπ είδωλο, έγινε ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΑΛΒΑΣ.



4. Ζήτω το ελληνικό τραγούδι

Καλά ο Σαββόπουλος γαμάει γενικά και είναι πολύ-πολύ μεγάλος καλλιτέχνης, αλλά είναι τόσο, μα τόσο συντηρητικός, που είναι απάλευτος. Ο τύπος έχει μουστακοδέτη.
Δένει το μουστάκι του, όταν κοιμάται. Τον φαντάζομαι άνετα σπίτι του με ρόμπα με μονόγραμμα, Μπράντι και φιλέ στο μαλλί.


Τέλος πάντων, ο Σαββόπουλος είχε τέλη ’80 μια εκπομπή στην ΕΡΤ το “Ζήτω το ελληνικό τραγούδι“, με σήμα αρχής τη γοργόνα. Την αδερφή του Μέγα – Αλέξανδρου.
LOL
Ένιγουέι, Ο Σαββόπουλος με εκείνη την εκπομπή καθόρισε το μουσικό στυλ των μετέπειτα δεκαετιών. Το έντεχνο λαϊκό.

Βαθιά επηρεασμένος ο Διονύσης από τους Νεορθόδοξους ( Νεορθοδοξία ήταν ένα φιλοσοφικό ρεύμα στις αρχές του ’80 που συντηρητικοί, προσπαθούσαν να συνδυάσουν ορθοδοξια και μαρξισμό) μας πέταξε στη μάπα ό,τι πιο γραφικό και συντηρητικό είχε η Ελλάδα και από εκεί που πηγαίναμε λιιιιίγο να γίνουμε Ευρώπη, τσαααααααααααακ

5. Έντεχνο

Δεν θέλω και εγώ να αναλύσω πόση μιζέρια κουβαλάει. Σας αφήνω μόνο ένα GIF.

ΙΔΙΟΙ.