Το ελεεινό φαινόμενο όπου διάφορα καταστήματα ανά τον κόσμο επιλέγουν να τοποθετήσουν καρφιά έξω από τις βιτρίνες τους προκειμένου να μην τους χαλάνε τη… μόστρα οι άστεγοι που ξεκουράζονται από έξω, δεν είναι καινούργιο. Το δρόμο τον είχαν δείξει μερικά “λαμπρά μυαλά” στο Λονδίνο και ακολούθησαν διάφορα άλλα πολυκαταστήματα στην Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και αλλού.

Αυτό που είναι καινούργιο, ωστόσο, είναι η αντίδραση που προέκυψε από τα κάτω έναντια στη συγκεκριμένη πρακτική. Φωτεινό παράδειγμα η πρωτοβουλία “Space, Not Spikes“, η οποία απάντησε στην εταιρική σαπίλα, με καλόγουστο ανθρωπισμό.

Τι ακριβώς κάνουν, όμως, τα συγκεκριμένια τυπάκια;

 

Η τοποθέτηση καρφιών είναι σαφώς μια πρακτική που δεν λύνει, αλλά μεταφέρει το “πρόβλημα” στην πόρτα του γείτονα (η γνωστή νοοτροπία “not in my backyard”).

Σε τέτοιες μισάνθρωπες πρακτικές, λοιπόν, και μέχρι να ενεργοποιηθούν τα όποια αντανακλαστικά κοινωνικής πρόνοιας διαθέτει το οιοδήποτε κράτος, η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι μια στοχευμένη αντίδραση της κοινωνίας των πολιτών. 

Well done, “Space, Not Spikes” smiley