Ο David Diehl είναι Ελβετός καλλιτέχνης που ζει κι εργάζεται στη Ζυρίχη. Απόφοιτος του Zurich University of Arts, εξειδικεύεται στις εικονογραφήσεις, τις τοιχογραφίες και την τεχνοτροπία του κολάζ. Είναι και ποδοσφαιρόφιλος, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία που θα σας τη διηγηθούμε σύντομα. Πολύ σύντομα…

Πέσαμε, που λέτε, πάνω στη δουλειά του με τίτλο “Reconstructing Greece“, μια σουρεαλιστική απεικόνιση της ελληνικής πραγματικότητας μέσα από ένα ψηφιδωτό στιγμιοτύπων της αστικής (και όχι μόνο) καθημερινότητάς μας.

Μας άρεσε, μας σκάλωσε, λογικό ήταν να επικοινωνήσουμε μαζί του για να μας πει δυο-τρεις κουβέντες σχετικά. 

Αρχικά, εκφράζει μια διστακτικότητα, την οποία, όμως, δικαιολογεί με μάλλον άψογο τρόπο: “Η δουλειά ενός εικαστικού καλλιτέχνη είναι να δημιουργεί εικόνες και να μιλάει μέσα από αυτές. Από το σημείο αυτό, ο κόσμος, ο αποδέκτης δηλαδή, συμπληρώνει τα κενά της αφήγησης μου με τις δικές του αναμνήσεις, τις προσωπικές του απόψεις και βιώματα. Αυτή είναι, άλλωστε, η δύναμη της τέχνης. Αν δώσω τη δική μου ερμηνεία για τις εικόνες, στερώ από το κοινό την πνευματική ελευθερία να κρίνει το έργο μου. Γι’ αυτό προτιμώ να μην μιλάω πολύ για τις δημιουργίες μου.”

Παρ΄ όλα αυτά, δηλώνει πολύ χαρούμενος που η συγκεκριμένη μου δουλειά υπέπεσε στην προσοχή ανθρώπων από την Ελλάδακαι μπαίνει με τη μία στο ψητό.

“Η σειρά των πέντε αυτών εικόνων που συνθέτουν το Reconstructing Greece, βασίζεται σε μια ιδέα που είχα πριν από μερικά χρόνια, το Constructor.012. Εν συντομία θα σου πω, πως αυτό που κάνω είναι να μαζεύω εικόνες με την κάμερά μου και να…οσφρίζομαι τον χαρακτήρα, το πνεύμα ενός συγκεκριμένου μέρους ή τοπίου. Στη συνέχεια, προχωρώ στη σύνθεση: δημιουργώ κτίρια συμπυκνώνοντας διάφορα πράγματα.

Δηλαδή, αυτό…

“Το Constructing Greece, συνεχίζει ο Diehl, περιέχει φωτογραφικό υλικό που συγκέντρωσα όταν είχα επισκεφθεί τη χώρα σας το 2013.”

“Θα μπορούσαμε να πούμε, ότι επιχείρησα να χτίσω μια νέα Ελλάδα από ήδη υπάρχοντα υλικά που μπορείς να τα συναντήσεις κάνοντας μια βόλτα έξω στους δρόμους της.”

“Σε ότι αφορά τα κομμάτια που συνέθεσαν το ψηφιδωτό του έργου, το στοιχείο που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν ένα χαρτοκιβώτιο πάνω στο οποίο αναγραφόταν το εξής: ‘Καπέλα, Πειραιάς, Made in China’ “. 

Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος και η τεχνοτροπία του παραπέμπουν σε μια Ελλάδα ετοιμόροπη και οι φωτογραφίες του φαίνεται να αντανακλούν τη σημερινή πολιτικοικονομική και κοινωνική μας κατάσταση, όταν τον ρωτάω για το πώς βλέπει τα πράγματα στη χώρα μας, ακούγεται αισιόδοξος: “Είμαι βέβαιος ότι όλα θα πάνε καλά κι ότι η Ελλάδα, τελικά, θα… ανακατασκευαστεί!”

Ασπαζόμαστε τον οπτιμισμό του και ρίχνουμε μια πιο γενική ματιά στις δημιουργίες του…

Facebook Instagram Behance