Πόσο σπάνιο είναι να ανακαλύπτεις ένα brand ρούχων με μοναδικό χαρακτήρα και ταυτότητα; Πόσο σπάνιο είναι να δοκιμάζεις ρούχα που δεν έχουν κοπιαριστεί από τις μεγάλες τάσεις των ισπανικών αλυσίδων αλλά έχουν δική τους αύρα και αποτυπώνουν μια ολόκληρη φιλοσοφία;

Ο Αντώνης Παπασταύρου δημιουργεί το πρώτο ελληνικό brand που ντύνει τον άντρα με μια εντελώς νέα φιλοσοφία αλλάζοντας τις συντεταγμένες στο χάρτη της ελληνικής μόδας.

Το εγχείρημα του Αντώνη είναι πολύ φρέσκο κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η πρώτη σκέψη σχετικά με τη δημιουργία ενός ανδρικού brand έγινε περίπου έναν χρόνο πριν. Η ιδέα, ωστόσο, πήρε σάρκα και οστά όταν στις 14 Ιανουαρίου 2016 λανσαρίστηκε το site του brand, με την πρώτη συλλογή “La Vita Nuova” για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι.

To Dante είναι ένα νέο ελληνικό brand ανδρικής ένδυσης και αξεσουάρ. Πρόκειται για ένα urban, μποέμ label, με φρέσκια και εναλλακτική οπτική πάνω στο ανδρικό στυλ, που αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση. Ιδιαίτερες, φαρδιές, γεωμετρικές και άνετες γραμμές, με έντονο το στοιχείο του layering. Λεπτομέρειες από printed υφάσματα πρσδίδουν στα ρούχα μια μη συμβατική εικόνα, με σκοπό ο άνδρας Dante, ασυμβίβαστος από την φύση του, να ξεχωρίσει και να διαφοροποιηθεί από το σύνολο.

Όλη η φιλοσοφία, καθώς και το όνομα του brand είναι εμπνευσμένα από τον ιταλό ποιητή Δάντη (Ντάντε Αλιγκιέρι). Ο Δάντης έχει χαρακτηριστεί ως ο ποιητής που κατάφερε να προσαρμόσει την ποιητική γλώσσα των ανακτόρων με αυτή του λαού. Αυτό ακριβώς επιθυμεί και ο Αντώνης για τα κομμάτια των συλλογών: να μη χαρακτηρίζονται ως καθημερινά ή επίσημα, αλλά ανάλογα με τη διάθεση και τον συνδυασμό να προσαρμόζονται στην περίσταση. Επίσης, το icon του brand συμβολίζει τα 9 επίπεδα από την κόλαση στον παράδεισο, έτσι όπως τα περιγράφει ο Δάντης στο σπουδαιότερο έργο του “Η Θεία Κωμωδία”.

Ένα κομμάτι που έχει ήδη ξεχωρίσει από την ανταπόκριση του κόσμου είνα το “Antenora“, ένα μακρύ πουκάμισο που φοριέται επίσης και ως πανωφόρι. Τα εξώραφα που δημιουργούν ένα τρίγωνο στο πάνω μέρος του σώματος, του προσδίδουν την επιθυμητή ιδιαιτερότητα, ενώ ταυτόχρονα προσδίδουν αμέσως τριγωνικό σχήμα στο πάνω μέρος του κορμιού. Επιπλέον, το μαλακό ύφασμα και οι λεπτές ρίγες το καθιστούν ένα από τα πιο αγαπημένα κομμάτια της συλλογής.

Για την πρώτη φωτογράφιση, επιλέχθηκε ένα μπαρμπέρικο με πολύ ιδιαίτερο ύφος γιατί στον άντρα Dante αρέσει να κινείται μέσα σε χώρους που διέπονται από συγκεκριμένη vintage φιλοσοφία, αισθητική και αρχιτεκτονική, όπως είναι ο χώρος του barber shop “Los Barberos“.

Συναντώντας τον Αντώνη στο εντυπωσιακό showroom, η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό ήταν να τον ρωτήσω πως φαντάζεται το προφίλ του άνδρα που ντύνεται με Dante.

“Έχει έντονη προσωπικότητα και καλλιτεχνικές ανησυχίες. Δεν αντιμετωπίζει την εμφάνισή του ως μια απλή, καταναγκαστική διαδικασία, αλλά σα μία διαδικασία δημιουργική που τον εξιτάρει. Του αρέσει να πειραματίζεται με φόρμες και υφές, κάτι που φροντίζει να κάνει σε ό,τι περιβάλλει τη ζωή του. Λατρεύει τα ταξίδια, την αρχιτεκτονική, τη μουσική. Υπάρχει όμως και η γυναίκα που μπορεί να ντυθεί και να υποστηρίξει τα κομμάτια του brand. Είναι οι γυναίκες εκείνες λατρέυουν το boyfriend στυλ και τους αρέσει να… κλέβουν κομμάτια της αντρικής γκαρνταρόμπας.” μου απαντά.

Βλέποντας από κοντά τη συλλογή, εντόπισα 3 στοιχεία craftmanship που την κάνουν ιδιαίτερα ξεχωριστή. Η ποιότητα των υφασμάτων, το πατρόν και οι ραφές τους.Είμαι περήφανος που πρόκειται για ένα 100% ελληνικό προϊόν. Από την ιδέα και τον σχεδιασμό έως ότου το βρεις κρεμασμένο στην κρεμάστρα.” λέει ο Αντώνης ενώ αποτυπώνει με τα μολύβια του ιδέες που έχει ήδη για την επόμενη συλλογή.

Υπάρχει κάποιος επώνυμος που θα ήθελες να φορέσει τη συλλογή σου; “Ο Johnny, ένας από τους πρωταγωνιστές/χαρακτήρες της ταινίας Sin City, τον οποίο υποδύεται ο ηθοποιός Joseph Gordon-Levitt. Παρά το σκοτεινό ύφος της ταινίας και την έντονη δράση, ο Johny δεν χάνει ποτέ το στυλ και την κομψότητά του.”

 

Το κομμάτι που θα ήθελε να κάνει “καριέρα” και να γίνει σήμα κατεθέν της πορείας του είναι το “Pietro“. Ένα πουκάμισο με κλασικό, διαχρονικό σχέδιο που ακολουθεί τη γραμμή του σώματος, ενώ η δεύτερη πατιλέτα (το έξτρα κομμάτι layer από πάνω) το καθιστά εκσυγχρονισμένο στο σήμερα. Το brand χαρακτηρίζεται από την έντονη αίσθηση layering και το συγκεκριμένο πουκάμισο είναι ένα κομμάτι που δημιουργεί από μόνο του layers.

Μπορείς να βρεις τα κομμάτια της συλλογής Dante οnline στο e-shop, καθώς και σε επιλεγμένα καταστήματα στην Ελλάδα. Αν θες όμως να μάθεις περισσότερα για τη φιλοσοφία του Dante, ρίξε μια ματιά στις σελίδες του brand στο Facebook και στο Instagram.