Το 1998 στα μάτια μου φαντάζει όχι και τόσο μακρινό. Όταν το σκέφτομαι καλύτερα και αντιλαμβάνομαι ότι μιλάμε για 25 χρόνια πριν, εκεί λοιπόν συνειδητοποιώ πόσα έχουν συμβεί μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια.

Πριν από 25 χρόνια λοιπόν, δημιουργήθηκε το e-shop.gr, σε μια εποχή που μόλις γνωρίζαμε τι είναι το διαδίκτυο. Εμφανίστηκε λοιπόν το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα με προϊόντα τεχνολογίας και υπολογιστές, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις στην αγορά. Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν αλλάξει πολλά, αλλά σε όλη τη διαδρομή, ο στόχος της ομάδας του e-shop.gr  ήταν η πρωτοπορία και η εξέλιξη

Εμείς μιλήσαμε με την Νίκη Προδρόμου, Marketing Director του e-shop.gr και μας φώτισε όλες τις πτυχές της 25χρονης πορείας του. 

Ποια είναι τα milestones του eshop.gr στη διάρκεια αυτής της διαδρομής;

Το e-shop.gr αποτέλεσε το πρώτο online πολυκατάστημα. Πλέον διαθέτει πάνω από 300.000 προϊόντα και εμπλουτίζει συνεχώς  την γκάμα των προϊόντων του. Τα τελευταία 2 χρόνια μόνο, έχει προσθέσει 5 νέες κατηγορίες προϊόντων: όργανα γυμναστικής, outdoor, προσωπική φροντίδα, ένδυση-υπόδηση και αθλητικά είδη.

Θεωρώ ότι μια από τις πιο κομβικές στιγμές του e-shop.gr ήταν η δημιουργία των e-shop points. ‘Όταν δηλαδή το site απέκτησε φυσική παρουσία. Πριν από 15 χρόνια δημιουργήθηκε το 1ο e-shop point στο Χαλάνδρι. Πλέον έχει φτάσει να αριθμεί 58 e-shop points σε όλη την Ελλάδα. Τα e-shop points αποτελούν το σημείο συνάντησης με τον πελάτη μας, επομένως είναι βασικό σημείο τα στρατηγικής μας.

Εικάζω ότι θα υπάρχουν καταναλωτές που είναι μαζί από εκείνη την dial up εποχή του ελληνικού internet. Πώς είναι η αίσθηση για ένα brand να μεγαλώνει ηλικιακά μαζί με την κοινότητά που έχει δημιουργήσει;

Η αλήθεια είναι ότι διατηρούμε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες μας και αυτό είναι κάτι για το οποίο νιώθουμε ιδιαίτερα περήφανοι. Έχουμε ανθρώπους που  μας στήριξαν από το ξεκίνημα μας το 1998 και είναι πιστοί στο brand μέχρι και σήμερα. Όπως καταλαβαίνετε αυτό αποτελεί  μεγάλο επίτευγμα για εμάς γιατί σημαίνει ότι προσφέρουμε πραγματική αξία στους πελάτες μας. 

Σκοπός μας είναι χτίζουμε και να διατηρούμε μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους, ώστε να ξέρουν ότι ανά πάσα στιγμή θα βρουν ότι ακριβώς χρειάζονται με ένα κλικ στο e-shop.gr.  Παράλληλα θα εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο τρόπο από την αρχή μέχρι το τέλος αλλά και μετά την παραλαβή της παραγγελίας τους, αφού προσφέρουμε  ολοκληρωμένες υπηρεσίες after-sales.

Ποιοι είναι οι στόχοι του e-shop.gr σήμερα και ποια τα επιθυμητά milestones για τα επόμενα χρόνια;

Βασικός μας στόχος όπως σας είπα είναι η άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη. Για να το πετύχουμε αυτό στην πράξη, μεταξύ των άλλων, βασιζόμαστε πολύ στην εκπαίδευση του προσωπικού μας. Πιο συγκεκριμένα, το έμπειρο προσωπικό μας είναι πάντα εκεί, για να προσφέρει την καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στον πελάτη.

Ένας ακόμα στρατηγικός μας στόχος είναι η προσφορά των προϊόντων μας στις χαμηλότερες τιμές, για τον λόγο αυτό διαθέτουμε διάφορες υπηρεσίες μέσω των οποίων προσφέρουμε τα προϊόντα μας σε ακόμα χαμηλότερες τιμές από τις ήδη χαμηλές.

Τώρα όσον αφορά τα επόμενα χρόνια, σίγουρα οι παραπάνω στόχοι θα αποτελέσουν προτεραιότητα για εμάς ενώ ταυτόχρονα αναζητάμε συνεχώς νέους τρόπους να είμαστε κοντά στον καταναλωτή και να κατανοούμε τις ανάγκες του.

Εδώ και ένα χρόνο περίπου έχετε λανσάρει την υπηρεσία ΖΕΝ10. Είναι τελικά για τους καταναλωτές τόσο ΖΕΝ όσο υπόσχεται;

Πολύ σωστά, το ZEN10, είναι μια σχετικά νέα προσθήκη στις υπηρεσίες μας και θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ότι μαρτυράει το όνομα της υπηρεσίας, δηλαδή ZEN συναισθήματα κατά τις αγορές τους.

Η φιλοσοφία πίσω από την υπηρεσία είναι ότι το e-shop.gr σου προτείνει για 10 ημέρες, 10 προϊόντα της ίδιας κατηγορίας και εσύ αγοράζεις στην πιο προνομιακή τιμή το προϊόν που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες σου, έτσι σου δίνεται η δυνατότητα να συγκρίνεις , να γλυτώσεις πολύτιμο χρόνο και να αγοράζεις σε ασυναγώνιστη τιμή. 

Η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει αγκαλιαστεί από τους πελάτες μας και φαίνεται να τους εξυπηρετεί ιδιαιτέρως στο στάδιο της έρευνας κατά την διαδικασία της αγοράς .

Για τους καταναλωτές έχει μεγαλύτερη σημασία η καλύτερη τιμή ή έγκαιρη παράδοση; Ποιο είναι το feedback που λαμβάνετε;

Θεωρούμε ότι είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων. Ο καταναλωτής, στις περισσότερες περιπτώσεις, σίγουρα θα αγοράσει με βάση την τιμή αλλά πλέον και η γρήγορη παράδοση είναι βασικός παράγοντας που τον επηρεάζει όταν επρόκειτο να αποφασίσει από ποιο κατάστημα θα πραγματοποιήσει τις αγορές του. Εμείς στο e-shop.gr προσπαθούμε να καλύψουμε και τις δυο ανάγκες του.

Καθημερινά εργαζόμαστε να του προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές τιμές της αγοράς ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίζουμε συνεχώς τους τρόπους παράδοσης των παραγγελιών μας. Πρόσφατα ξεκινήσαμε συνεργασία με την BOX NOW, μια υπηρεσία  μέσω της οποίας ο πελάτης μας θα μπορεί να παραλάβει το δέμα του άμεσα, σε πάνω από 1700 BOX NOW Lockers σε όλη την Ελλάδα, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Βέβαια ήδη διαθέτουμε μεγάλο και σύγχρονο στόλο φορτηγών που παραδίδουν δέματα στους πελάτες μας τις εργάσιμες ημέρες και φυσικά δεν γίνεται να μην αναφερθώ ξανά στα 58 e-shop points, το σημείο σύνδεσης μας με τον πελάτη. Βρίσκονται σε πολλά σημεία της Ελλάδα με σκοπό να εξυπηρετήσουν τους πελάτες που θα θελήσουν να τα επισκεφτούν για επί τόπου παραλαβή των παραγγελιών τους. Ένα μεγάλο μέρος των καταστημάτων μας είναι στην επαρχία διότι είναι εξίσου σημαντικό για εμάς να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των πελατών μας άμεσα και αποτελεσματικά είτε βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις είτε σε απομακρυσμένες περιοχές.

Μέσα σε 25 χρόνια έχει αλλάξει ραγδαία ο κόσμος του e-commerce. Υπάρχει ωστόσο κάτι που μένει σταθερό και αδιαπραγμάτευτο;

Σίγουρα όλοι μας έχουμε βιώσει αρκετές αλλαγές, ειδικά τα τελευταία χρόνια και φυσικά οι αλλαγές δεν είναι  μόνο στον κόσμο του e-commerce αλλά θεωρούμε ότι είναι σημαντικότερο να σταθούμε στις αλλαγές στην κοινωνία μας. Οπότε θα σας απαντήσω ότι αυτό που παραμένει σταθερό και αδιαπραγμάτευτο στο e-shop.gr είναι η στάση του στις κοινωνικές προκλήσεις.

Από το ξεκίνημα του το e-shop.gr δείχνει την κοινωνική του πλευρά μέσω ενεργειών και πρόσφατα αποφάσισε να δώσει όνομα και υπόσταση  στις ενέργειες αυτές, δημιουργώντας τις Δράσεις Ευθύνης. Σκοπός μας είναι να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων, στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής πολλών κοινωνικών ομάδων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε πολλά επίπεδα στην καθημερινότητα τους, δημιουργώντας το δικό μας θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία από τον κόσμο των επιχειρήσεων.

 Πολλές φορές ζούμε εγκλωβισμένοι στις οθόνες μας. Στο e-shop.gr πώς πιστεύετε στο δικαίωμα στη αποσύνδεση, στην επαφή με τον κόσμο «εκεί έξω» κι ας σημαίνουν όλα αυτά λιγότερο χρόνο παραμονής στο site.

Σίγουρα, η ζωή είναι εκεί έξω. Η τεχνολογία έχει αδιαμφισβήτητα αναβαθμίσει τις ζωές μας και μας έχει εξελίξει σε πολλούς τομείς αλλά η πραγματική ζωή είναι εκεί έξω και εκεί πρέπει να ζούμε και όχι στις οθόνες μας. 

Ας εκμεταλλευτούμε λοιπόν την τεχνολογία μέχρι το σημείο που δεν παρεμποδίζει την πραγματική μας ζωή.

Μέσω των οθονών,  χάρη στην τεχνολογία  μπορούμε να ενημερωνόμαστε, να επικοινωνούμε άμεσα, να κάνουμε έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών, να έχουμε πρόσβαση σε απίστευτη πληροφορία και να εκφράζουμε την άποψη μας.

Μέχρι εκεί όμως! Μετά όπως λέτε και εσείς αποσύνδεση. 

Στο e-shop.gr, μέσω των προϊόντων που προσφέρουμε, ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους, να αθληθούν και να διασκεδάσουν με άλλους τρόπους που δεν εμπεριέχουν την τεχνολογία. Αν περιηγηθείτε στο site μας για παράδειγμα, θα δείτε ότι εκτός από είδη τεχνολογίας, διαθέτουμε μεγάλη ποικιλία σε μουσικά όργανα, όργανα-γυμναστικής, βιβλία και επιτραπέζια. 

Η τεχνολογία σίγουρα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και πρέπει να εκμεταλλευτούμε ότι έχει να  μας προσφέρει, ταυτόχρονα όμως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην μας εγκλωβίζει αλλά να μας κινητοποιεί, δηλαδή να την αξιοποιούμε προς όφελος μας ώστε να δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες για την ζωή εκεί έξω.