Οι άντρες, όταν ανακατεύονται με τα κατσαρολικά, έχουν πέραση –δεν πρόκειται περί ασύστατης φημολογίας ούτε για ένα ακόμα καπρίτσιο του lifestyle που άγεται και φέρεται ανάλογα με την κλίση της κεφαλής του Πετρετζίκη πάνω απ’ το τηγάνι. Ακόμα και επιστημονική έρευνα διεξήχθη στη μακρινή Αυστραλία, η οποία επιβεβαίωσε πανηγυρικά ότι οι γυναίκες ανάβουμε και κορώνουμε μόλις εκείνος σηκώσει κουτάλα –ακόμα και καφέ να μας φτιάξει (όχι στιγμιαίο, βέβαια), εμείς είμαστε έτοιμες να αποκτήσουμε το παιδί του, εκεί, στο πάτωμα της κουζίνας.

Την έρευνα –να το πούμε κι αυτό- χρηματοδότησε η εταιρεία ηλεκτρικών συσκευών για την κουζίνα Sunbeam, η οποία είχε κάθε συμφέρον να παρουσιάσει τα αποτελέσματα που παρουσίασε, όμως οι ερευνητές δηλώνουν με το χέρι στην καρδιά ότι δεν μαγείρεψαν τα στοιχεία.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, εκλαϊκευμένα, μπας και συγκινηθεί κανένας άνθρωπος:

1. Οι άντρες είναι πολύ πιο ελκυστικοί στις γυναίκες όταν μαγειρεύουν, παρά όταν κάνουν οποιαδήποτε άλλη πολύ πιο βαριά οικιακή εργασία.  Αυτό σημαίνει –και λάβετέ το σοβαρά υπόψη- ότι δεν αρκεί η σωματική ρώμη για να μας ρίξετε: Απαιτείται και μια κάποια επιδεξιότητα, μια λεπτότητα, ένα know how, βρε αδερφοί. Να είστε πιο πολύ δεξιοτέχνες του βιολιού και λιγότερο μπετατζήδες.

 


O Πολ Νιούμαν επί το έργον.


2. Οι γαργαλιστικές μυρωδιές από την κουζίνα –και ναι, ο καφές μετράει- αποτελούν πολύ πιο ισχυρό αφροδισιακό για τις γυναίκες από τα λουλούδια και άλλα, ενδεχομένως πιο ακριβά, δωράκια. Το θέμα ερμηνεύεται επιστημονικά με πολλούς τρόπους: Ο ένας είναι ότι ορισμένες μυρωδιές ξυπνούν μέσα μας το ένστικτο της αναπαραγωγής –θέλουμε να βρούμε άντρα, να ανοίξουμε σπίτι, να κάνουμε παιδιά. Γι’ αυτό και οι μυρωδιές του καφέ, της μηλόπιτας, της κανέλας και του φρεσκοψημένου ψωμιού βγαίνουν και σε σπρέι για να πείθονται πιο εύκολα οι υποψήφιοι αγοραστές σπιτιών να αποχωριστούν τα λεφτά τους στην Εσπερία. Πιο απλά –και αν αφήσουμε στην άκρη το θέμα της τεκνοποίησης- οι απολαυστικές μυρωδιές μας βάζουν σε mood αναμονής. Αναμονής για το καλύτερο. Τα δώρα πάλι, τα πήρες, τα άνοιξες, τελείωσες.

3. Οι γυναίκες είμαστε πρόθυμες να επιβραβεύσουμε –το «επιβραβεύσουμε», όπως θέλετε το ερμηνεύετε- ακόμα και την πιο αποτυχημένη προσπάθεια ενός άντρα στην κουζίνα, χωρίς σχόλια και διαμαρτυρίες. H παραμικρή επίδειξη δημιουργικότητας μπορεί να μας κάνει να βγούμε από τα ρούχα μας, με την καλή έννοια, γεννάει στο μυαλό μας γαργαλιστικές εικόνες και εκτοξεύει τη λιβιδώ μας στο υπερπέραν.





4. Οι μικρές κρίσεις που αποτελούν το αλατοπίπερο της ζωής κάθε μάγειρα, είναι απίστευτα διεγερτικές, υπό τον όρο βεβαίως, ότι αντιμετωπίζονται με χιούμορ και ψυχραιμία. Αλίμονο στον άντρα που θα πάθει υστερία επειδή έκαψε τα αυγά –η απώλεια της ψυχραιμίας αγγίζει μέσα μας ένα νεύρο κακό-πολύ κακό- που μας προειδοποιεί ότι ο άντρας αυτός δεν είναι ούτε για καλοπέραση, ούτε για χόρταση. Όμως, εκείνος που θα αντιμετωπίσει με σθένος το γεγονός ότι η τελευταία φέτα από το ψωμί έγινε κάρβουνο, είναι εκείνος στο οποίο θα παραδοθούμε ψυχή τε και σώματι.

5. Η προσφορά είναι σέξι. Η ιδέα ότι ο άλλος κοπιάζει για την καλοπέρασή της, είναι ικανή να κάνει μια γυναίκα πραγματικό πύραυλο.

 


Ο Τζορτζ Κλουνει ψήνει.