«…ΟΚ! Μοίρα είναι των δημοσίων προσώπων να γίνεται η προβολή των μύχιων σκέψεων, φοβιών, αποτυχιών στο λευκό πανί της ειδωλοποίησης τους. Ό,τι κουβαλάει καθένας μέσα του ανακαλεί με ευκολία άλλωστε. Και αυτό ακριβώς το γνωρίζει η κ. Μενεγακη. Όταν παίζεις το δημόσιο ρόλο, αποδέχεσαι πως ηλεκτροφόρα σύρματα δεν σηκώνονται όποτε τα θες και πως οι τοίχοι του σπιτιού είναι γυάλινοι. Και όταν είσαι τόσο έξυπνη όσο αυτή, το γυρνάς τούμπα, οι επικριτές γίνονται λάτρεις σου και χειροκροτητές, το κοινό γυρίζει πάλι να σε δει, η αδυναμία γίνεται ισχύς και η μέση σαραντάρα πίνει νερό στ’ όνομα σου, σε πλήρη ταύτιση και κρυφό όνειρο να της συνέβαινε ότι σου συμβαίνει και ας μη σου μοιάζει καθόλου και σε τίποτα. Ποιον επικοινωνιολόγο χρειάζεται η κ. Μενεγάκη όταν έχει τον εαυτό της! Είναι τελικά η εξυπνότερη όλων…».

Αυτό είχα γράψει πριν λίγα χρόνια, όταν το 2010 το διαζύγιο της Ελένης Μενεγάκη γινόταν ειδικό τεύχος και περιοδικό που σήμερα της κηρύσσει τον ανένδοτο αγώνα, έβγαλε 140 περίπου έγχρωμες σελίδες αφιέρωμα στο τέλος ενός γάμου. Σκληρό; Μάλλον! Στο παιχνίδι έχουν συναινέσει και οι δυο πλευρές! Μόνο που έχει δικαίωμα να αναθεωρεί με ειλικρίνεια και τιμιότητα τη ζωή της, να ρισκάρει, να αλλάζει, να ιεραρχεί αλλιώς τα θέλω. Η Ελένη Μενεγάκη, με παιδιά στις αρχές της εφηβείας πια, θα προσέξει, σαν κάθε μάνα, ακόμη και star,  πρώτα τις ανάγκες αυτών και όχι τη δική της προβολή και τις συμμαχίες της ή όχι με έντυπα που μπορεί πια να επεκτείνουν σύνορα όχι στην δική της δημόσια εικόνα, αλλά και στα πρόσωπα που έχει πολύτιμα και αγαπά.

Προσωπικά δε μου άρεσε τόσο η πρώτη, η νεαρή, η τόσο ανέμελη, η αποφασισμένη για επιτυχία και παιχνιδιάρα Μενεγάκη. Με έκανε να τη  βρίσκω προβλέψιμη και χωρίς ρωγμές. Μια ρηχή ομορφούλα που επενδύει την ευτυχία σε ντουβάρια και λαμαρίνες και γούρνες που τις λένε πισίνα. Η γυναίκα, όμως, που αποφάσισε, διεκδίκησε, τίναξε στον αέρα τις προσδοκίες όλων και τις κοινωνικές συμβάσεις, ενώ αποτόλμησε με τους όρους της την ευτυχία, μου αρέσει, πολύ. Η ώριμη Μενεγάκη, που σαν αλάνι έδειξε ότι αγνοεί το πολιτικώς ορθόν της τηλεόρασης, που δεν γίνεται αξιοσέβαστη διότι είναι σύζυγος, πάει σε βαφτίσεις και γκαλά με τουαλέτες και βαριέται αφόρητα, που πάει στα Άχλα και φυτεύει ντομάτες, ζει κάτω από τον ήλιο ατελείωτες ώρες σε μακριά, ήσυχα καλοκαιριά, μεγαλώνει ωραία παιδιά και κλείνει έξω απ’ τη ζωή της, εκείνη τη γυναίκα των εξώφυλλων που ναι, της μοιάζει αλλά δεν είναι δα και το επίκεντρο του δικού της σύμπαντος. Εν ολίγοις δείχνει τη δημόσια γυναίκα να την ξεχωρίζει απ’ την αληθινή, αυτή που είναι! Και τολμά να προκαλεί λέγοντας: «Μη ξαναβάλατε καμία φωτογραφία μου, πουθενά». Γιατί δεν είναι μυστικό, πως το κοινό δεν χορταίνει να τη βλέπει και εμείς απ’ την πλευρά των ΜΜΕ έχουμε κλικ στα site, πωλήσεις στα περιοδικά, τηλεθέαση στις εκπομπές και αναγνωσιμότητα στις εφημερίδες με θέματα που την αφορούν!

Και όχι! Δεν την αποθεώνουμε, δεν τη σηκώνουμε στα χεριά, δεν τα κάνει όλα καλά, ούτε καν καλυτέρα από άλλες! Όμως είναι δικαίωμα της τα πάρτι των ανηλίκων παιδιών της να αφορούν μόνο την ίδια, οι έρωτες της επίσης, οι αξιολογήσεις του σημαντικού για αυτήν το ίδιο, όπως και η διαχείριση της επαγγελματικής της ζωής. Παρουσιάστρια στο κάτω κάτω επέλεξε να είναι και να κάνει τηλεόραση, όχι να εγκλειστεί σε ένα αιώνιο ριάλιτι με τον Μεγάλο Αδελφό να την παρακολουθεί ακόμα και πως πλένει τα δόντια της ή πως βάφει τη ρίζα των μαλλιών!

Και ακόμα, μεταξύ κατεργαριών ειλικρίνεια. Όταν κάποιο δημόσιο πρόσωπο βάζει όρους για να παραστεί κάπου ή να κάνει εξώφυλλο ή να δώσει συνέντευξη, κάποιοι απ’ τα έντυπα του εκχώρησαν το δικαίωμα και προφανώς μίλησαν την ίδια γλώσσα! Α! Και όταν οι χάρτινες βιομηχανίες του ιλουστρασιόν φώτοσοπ εξιδανίκευσης και καθιέρωσης προτύπων κατέρρευσαν σαν τραπουλόχαρτα, πάει πολύ, οι ίδιοι να ζητάμε από την Ελένη, την κάθε Ελένη, να λέει χαζομαρούλες για το αν είναι ψάρι ο λούτσος, σα να ‘ναι 25χρονο και να θυμώνουμε κι όλας γιατί δε μας έκανε το χατίρι, αλλά πήγε παρακάτω, σ’ ένα μέλλον που προφανώς, έχει, ήδη, επιλέξει τους αποκλεισμούς του και αφορούν και σε εκείνους που γνωρίζουν καλά τα ονόματα των μεγάλων ξένων σχεδιαστών μόδας…