Όταν οι αγγλίδες δεσποσύνες των γεωργιανών χρόνων αποσύρονταν στα ιδιαίτερα διαμερίσματά τους για να αναπαυθούν, οι σύζυγοί τους σπανίως ακολουθούσαν το παράδειγμά τους. Το νυχτερινό τοπίο της βρετανικής πρωτεύουσας παρείχε ουκ ολίγες ευκαιρίες για διασκέδαση, ιδιαίτερα του πικάντικου είδους που ήταν ανέκαθεν προσφιλές στους «κυρίους».  Όμως, στα μέσα του 18ου αιώνα οι ευυπόληπτοι λονδρέζοι, καθώς και οι ευγενείς και οι αστοί εξ’ επαρχίας που συνέρρεαν στην πρωτεύουσα για να κάνουν μπίζνες, δεν είχαν καμία όρεξη να τρέχουν νυχτιάτικα αναζητώντας θηράματα στα τυφλά. Ό,τι και να συνέβαινε, η οικογενειακή τιμή των μπερμπάντηδων έπρεπε να διαφυλαχτεί από κακά συναπαντήματα και η υγεία τους από την υγρασία του νυχτερινού Λονδίνου.

 

 

Τη λύση έδωσε ένας πραγματικά εμπνευσμένος οδηγός πόλης, δύο αιώνες πριν η πρακτική αυτή αποκτήσει οπαδούς μεταξύ ταξιδιωτικών συγγραφέων, εκδοτικών οίκων και τουριστών. Με τίτλο «Harris’ List of Covent Garden Ladies» ο οδηγός, ο οποίος ήταν κατασκεύασμα ενός φαλιρισμένου ιρλανδού ποιητή, του Σάμιουελ Ντέρικ, σε συνεργασία με έναν περιβόητο νταβατζή, τον Χάρι, ανανεώνονταν κάθε χρόνο από το 1757 έως το 1795 και πουλούσε 250.000 αντίτυπα ετησίως.

 

 

Τι ήταν λοιπόν αυτός οδηγός;  Όπως έγινε γνωστό πρόσφατα όταν ένα αντίτυπο του έτους 1788 αγοράστηκε από την Wellcome Collection, μια συλλογή έργων ερωτικής τέχνης και σχετικών βοηθημάτων  που λειτουργεί στο Λονδίνο, πρόκειται για ένα εξαιρετικά κατατοπιστικό εγχειρίδιο με αναλυτικές περιγραφές των προσόντων και των δυνατών «σημείων» τους. Μία εταίρα εξαίρεται για τη σιλουέτα της και την λευκή οδοντοστοιχία της. Μια άλλη περιγράφεται με τέτοιο λυρισμό που θα νόμιζε κανείς ότι οι αναγνώστες τους οδηγού ενδιαφέρονται για κάτι περισσότερο από  μια εφήμερη περιπέτεια.

 

 

Κάποιοι σύγχρονοι μελετητές υποστήριξαν ότι ο οδηγός δεν είχε πρακτικό χαρακτήρα –ο προορισμός του ήταν η αναγνωστική απόλαυση. Όμως, οι υπεύθυνοι της  Wellcome Collection διαφωνούν. Κατά τη γνώμη τους οι αστερίσκοι και οι σημειώσεις δίπλα στις εγγραφές επιβεβαιώνουν την άποψή τους ότι τα πρόσωπα τα οποία αναφέρονται  είναι πραγματικά.

Α, και ο φαλιρισμένος ποιητής έγινε τελικά πλούσιος, προκαλώντας το παράπονο του Χάρι, ο οποίος προσέφερε τις πληροφορίες για την έκδοση έναντι πινακίου φακής.