Ένα μνημείο της βρετανικής πολιτιστικής κληρονομιάς κινδυνεύει (photo + video)

Η ζωή της περίφημης 3ης σελίδας της εφημερίδας The Sun, ιδιοκτησίας Ρούπερτ Μέρντοχ, κρέμεται από μία κλωστή. Λίγο πριν την αποχαιρετίσουμε οριστικά, ιδού ένας πρόχειρος απολογισμός της προσφοράς της στον πολιτισμό.

Ένα μνημείο της βρετανικής πολιτιστικής κληρονομιάς κινδυνεύει (photo + video)

Η ζωή της περίφημης 3ης σελίδας της εφημερίδας The Sun, ιδιοκτησίας Ρούπερτ Μέρντοχ, κρέμεται από μία κλωστή. Λίγο πριν την αποχαιρετίσουμε οριστικά, ιδού ένας πρόχειρος απολογισμός της προσφοράς της στον πολιτισμό.

Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τους αναγνώστες της εφημερίδας The Sun λίγο μετά τις γιορτές. Η εφημερίδα-φετίχ με τους περισσότερους από δύο εκατομμύρια αναγνώστες καθημερινά κυκλοφόρησε χωρίς την τρίτη σελίδα της (Page 3). Τυπογραφικό λάθος, θα πείτε. Αμ δε. Η τρίτη σελίδα της συγκεκριμένης εφημερίδας δεν είναι ζήτημα σελιδοδείκτη αλλά περιεχομένου. Η τρίτη σελίδα της The Sun είναι αφιερωμένη εδώ και τεσσεράμισι δεκαετίες στη λατρεία της γυναικείας σιλουέτας και συγκεκριμένα του «ρετιρέ».

 

Η αρχή

Ο Ρούπερτ Μέρντοχ, ο αυστραλός μεγιστάνας του Τύπου που πρόσφατα βρέθηκε στο επίκεντρο κοινοβουλευτικών και δικαστικών ερευνών για το σκάνδαλο των υποκλοπών, προσγειώθηκε το ’69 στο Λονδίνο με στόχο να κατακτήσει το βόρειο ημισφαίριο. Πρώτα απέκτησε την εφημερίδα News of the World, μετά απέκτησε τη The Sun. Το ιστορικό γεγονός συνέβη τον Νοέμβριο όταν η εφημερίδα, η οποία πρωτοκυκλοφόρησε το 1964, βρίσκονταν στο τελευταίο σκαλοπάτι της καθοδικής κυκλοφοριακής πορείας της και κινδύνευε με λουκέτο. O Μέρντοχ ασχολήθηκε προσωπικά με τον επανασχεδιασμό του φύλλου το οποίο μεταμόρφωσε από μετρίως σοβαρή εφημερίδα σε λαϊκό ανάγνωσμα για τα πιο συντηρητικά μέλη της λευκής εργατικής τάξης. Η αιχμή του δόρατος της επικοινωνιακής στρατηγικής του ήταν η τρίτη σελίδα, από την οποία θα παρήλαυναν ζουμερές υπάρξεις με τα γυναικεία θέλγητρά τους σε δημόσια θέα.  Η νέα ιδέα έκανε πρεμιέρα στις 17 Νοεμβρίου του’70 και έστειλε τις κυκλοφορίες στα ουράνια. Αν έχετε την απορία «γιατί η προκλητική νεαρά δεν έγινε πρωτοσέλιδο;», η απάντηση βρίσκεται στη νομοθεσία περί ασέμνων.

Η τρίτη σελίδα έγινε σύντομα θεσμός και σάκος του μποξ για τις φεμινίστριες και τους Βρετανούς μιας ανώτερης τάξης που θεώρησαν την καινοτομία επονείδιστη.  Και, παρά τις αντιδράσεις, δημιούργησε το δικό της star system. Από τις εκατοντάδες κοπέλες που άπλωσαν τα θέλγητρά τους στα περίπτερα κάποιες έγιναν γνωστές και εξαργύρωσαν τη δημοσιότητα σε άλλες δραστηριότητες.

 

 

More shots #photoshoot #katieprice xx

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Katie Price (@officialkatieprice) στις

H Κέιτι Πράις ειναι ένα από τα κορίτσια που αναδείχτηκαν από την τρίτη σελίδα.

 

 

One of my favourite modelling shoots #swimwear#80s#glamour#samanthafoxofficial #samanthafox #samfox

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Samantha Fox (@samanthafoxofficial) στις

Σαν τη Σαμάνθα καμιά. Η διαχρονική βασίλισσα της τρίτης σελίδας σε μια "ιστορική" πόζα.

 

Αδιαμφισβήτητη και διαχρονική βασίλισσα της τρίτης σελίδας ήταν φυσικά η Σαμάνθα Φοξ, το μοναδικό pin up της Sun με τετραετές συμβόλαιο και fan club που σύντομα άρχισε να στρατολογεί μέλη και στην αντίπερα όχθη του ωκεανού. Η Σαμάνθα Φοξ, η οποία ήταν - δεν ήταν δεκάξι χρονών όταν φωτογραφήθηκε τόπλες για πρώτη φορά το 1983, χρησιμοποίησε την (πληρωμένη) δημοσιότητα για να λανσάρει την καριέρα της ως μοντέλο και τραγουδίστρια. Και δεν τα πήγε άσχημα. Σε ηλικία σαράντα οκτώ ετών σήμερα είναι μια εξαιρετικά ζουμερή γυναίκα που εκθέτει τα κάλλη της στον φακό σε κάθε ευκαιρία, ευκατάστατη και ευτυχισμένη δίπλα στην σύντροφό της με την οποία «συνδέονται» με σύμφωνο συμβίωσης.

 


Η Σαμάνθα Φοξ ως τραγουδίστρια πλέον στο "εμβληματικό" "I wanna have some fun".

 

Το (σχεδόν) τέλος

Ένα σχεδόν κοσμοϊστορικό γεγονός έλαβε χώρα τον Γενάρη στην Αγγλία. Οι Times του Λονδίνου, εφημερίδα ομόσταβλη της The Sun, ανακοίνωσε το τέλος της τρίτης σελίδας. Η ανακοίνωση χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από μερίδα του Τύπου που αντελήφθη την εξέλιξη ως νίκη των κοινωνικών κινημάτων. Κάποιοι άλλοι, πιο συναισθηματικοί και νοσταλγικοί, επισήμαναν ότι η τρίτη σελίδα είναι πλέον φολκλόρ,  ένα τίποτα μπροστά στα όσα φοβερά και τρομερά μπορεί να δει κανείς σέρνοντας το ποντίκι του υπολογιστή του. Πρόκειται για στοχοποίηση του γούστου της εργατικής τάξης επισημαίνει γνωστός δημοσιογράφος, ο οποίος φέρνει ως επιχείρημα την στάση όλων μας απέναντι στις γυμνές φωτογραφίες της Κέιτ Μος. Το πιθανότερο βέβαια είναι ότι πρόκειται για μια προσπάθεια να ξεβγαλθεί το όνομα του Ρούπερτ Μέρντοχ και των Μέσων που ελέγχει στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ξυπνάει πλέον δυσάρεστες αναμνήσεις στους Βρετανούς. Αναμνήσεις σχετικές με την παρακολούθηση των επικοινωνιών συγγενών θυμάτων εγκληματικών ενεργειών, τον χρηματισμό αξιωματικών της αστυνομίας και την σύναψη ανάρμοστων σχέσεων με πολιτικά πρόσωπα.

 


Το πρωτοσέλιδο της επιστροφής στην τρίτη σελίδα.

 

Η αναβολή της εκτέλεσης

Χωρίς την τρίτη σελίδα κυκλοφόρησε η The Sun κάποια στιγμή στα μέσα του Γενάρη –ποτάμια τα γραφόμενα στον Τύπο και στα social media για το ευτυχές γεγονός. Όμως, όπως αποδείχθηκε οι πανηγυρισμοί ήταν άκαιροι πρόωροι. Την επομένη, ο υπεύθυνος  δημοσίων σχέσεων της εφημερίδας δημοσιοποίησε στο Twitter την φωτό μιας ευειδούς νεαρής με ακάλυπτο στήθος. Απηύθυνε μάλιστα τη φωτογραφία σε γνωστή δημοσιογράφο, εχθρό της στήλης, και στην «σκιώδη υπουργό» για θέματα ισότητας των Εργατικών.  

 

Η "κομψή" ανακοίνσωση του υπεύθυνου δημόσιων σχέσεων της εφημερίδας που προκάλεσε σάλο.

Περιττό να πούμε ότι η δημόσια χειρονομία του δεν είχε θετική ανταπόκριση. Έκτοτε το σαΐνι των δημοσίων σχέσεων ζητάει συγνώμη απ’ όλους και απ’ όλα και οι άγγλοι αναγνώστες εφημερίδων μετράνε ημέρες και γυναικεία μπούστα μέχρι τη λήψη της τελικής απόφασης.
 


Η Σαμάνθα Φοξ σε μια από τις φωτογραφίσεις που έδωσαν φταρά στην καριέρα της.

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα