Ένα φιλί είναι λίγο πολύ λίγο

Ένας Γαλλο-αμερικάνος, ο Μαρκ ντε Μόρεν, διεκδικεί την πατρότητα του «φιλιού μπροστά στο Δημαρχείο» του Ρομπέρ Ντουανό.

Ένα φιλί είναι λίγο πολύ λίγο

Ένας Γαλλο-αμερικάνος, ο Μαρκ ντε Μόρεν, διεκδικεί την πατρότητα του «φιλιού μπροστά στο Δημαρχείο» του Ρομπέρ Ντουανό.

Ακόμα και αν ο τίτλος της φωτογραφίας δεν σας φέρνει κάτι στο νου, μια ματιά θα σας επαναφέρει στην «τάξη». Η ασπρόμαυρη λήψη μπροστά στο Δημαρχείο του Παρισιού με το ζευγάρι που φιλιέται καταμεσής του δρόμου, έχει αναπαραχθεί τόσες φορές με κάθε μέσο και σε κάθε γωνιά του κόσμου, ώστε είναι αδύνατο να μην τη έχει δει κανείς.

Η ιστορία της φωτογραφίας είναι μέσες άκρες η εξής: Κάποια στιγμή στις αρχές της δεκαετίας του ’50 το περιοδικό Life ανέθεσε στον φωτογράφο Ρομπέρ Ντουανό να απαθανατίσει ζευγάρια στην Πόλη του Φωτός. Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε όμως η απήχησή της ήταν περιορισμένη έως το 1986 όταν κάποιος είχε την ιδέα να την κάνει αφίσα. Από τότε γνώρισε χιλιάδες αναπαραγωγές –έγινε από καρτ ποστάλ έως σουπλά- και κατέληξε να ενσαρκώνει το πνεύμα του Παρισιού, ερωτικό, ανέμελο και ολίγον μποέμ.

Το μυστήριο που περιέβαλε τους πρωταγωνιστές της φωτογραφίας αποτελούσε πάντα στοιχείο της γοητείας της. Η ορμή του πάθους τους δεν κατασιγάστηκε από τα χρόνια και τη φυσιολογική φθορά. Όμως πια, είναι πολύ πιθανόν να βρισκόμαστε ένα βήμα από τη λύση του μυστηρίου και την οριστική αποκάλυψη των ονομάτων των εραστών.

 

Ένας 87άχρονος άντρας, ο Μαρκ ντε Μόρεν, διεκδικεί για δικό του το περίφημο φιλί. Η ιστορία που διηγείται είναι απλή. Το ’45 ή το ’46 –δεν είναι σίγουρος- κατοικούσε ακόμα στο Παρίσι με την αδερφή του. Με την Ρολάν Ντουπουί –έτσι ισχυρίζεται ότι ονομάζεται η παρτενέρ του στο φιλί- , καλή φίλη της αδελφής του, έβγαιναν συχνά, επί μια διετία περίπου. Μαζί σύχναζαν στην περιοχή κοντά στην Όπερα, η οποία ήταν εξαιρετικά πολυσύχναστη και συγκέντρωνε όλο τον κόσμο της ηλικίας τους. Την στιγμή που τους συνέλαβε ο φακός του Ντουανό πρέπει –υποθέτει- να κατευθύνονταν προς κάποιο σινεμά.  

Ο Μαρκ ντε Μορέν, Γαλλο-αμερικάνος στην καταγωγή, μετανάστευσε στο τέλος της δεκαετίας στις ΗΠΑ. Τη φωτογραφία δεν την είδε ποτέ έως πρόσφατα και ουδέποτε ξανάκουσε για την Ρολάν Ντουπουί. Εντούτοις ταξίδεψε με την οικογένειά του στο Παρίσι όπου τους ξενάγησε και τους έδειξε όλα τα παλιά στέκια του.

Η ίδια η φωτογραφία πάλι είχε περιπετειώδη ιστορία. Το 1992 ο Ζαν και η Ντενίζ Λαβέρν, ένα ζευγάρι Γάλλων κάποιας ηλικίας δήλωσαν ότι εκείνοι ήταν οι πρωταγωνιστές της φωτογραφίας. Μάλιστα, υπέβαλαν μήνυση κατά του φωτογράφου και διεκδίκησαν μέρος των κερδών. Τελικά η μήνυση τους κατέπεσε και ο Ντουανό τη «γλίτωσε» δηλώνοντας ότι τη φωτογραφία την «έστησε». Επίσης, το 2000, το περιοδικό Paris Match απηύθυνε κάλεσμα προς τα ενδιαφερόμενα ζευγάρια να αναπαράγουν τη σκηνή για την επέτειο της συμπλήρωσης 50 χρόνων από τη δημοσίευση της φωτογραφίας.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα