Η Ντολόρες Ντελ Μόντε το 1954 ήταν ένα κοριτσόπουλο που ονειρεύονταν να κάνει καριέρα στο σινεμά. Όμως το Χόλιγουντ αργούσε να εισακούσει τις ευχές της. Έτσι, όταν της πρότειναν να ποζάρει για ένα ημερολόγιο τοίχου, απάντησε θετικά.  Η αμοιβή -50 δολάρια την ώρα- ήταν επαρκές δέλεαρ για να ξεπεράσει τους δισταγμούς της και να πετάξει τα ρούχα της.

Το Playboy τότε βρίσκονταν στα σπάργανα -το επιτελείο του Χέφνερ προετοίμαζε το τέταρτο τεύχος του περιοδικού που έμελλε να γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα trademarks του 20ου αιώνα- και ο φωτογράφος δεν έβγαλε τσιμουδιά για τον πραγματικό αποδέκτη των φωτογραφιών. Όσο για την Ντελ Μόντε, εγκατέλειψε σύντομα τα σχέδια για κινηματογραφική καριέρα, παντρεύτηκε κι απέκτησε παιδιά. Η φήμη την προσπέρασε ξώφαλτσα χωρίς ούτε καν το πάρει χαμπάρι.

Έως τη στιγμή που ο γιος της έπιασε στα χέρια του το επετειακό τεύχος του περιοδικού για τα είκοσι πέντε χρόνια του. Το Playboy έκανε μια αναδρομή στις καλύτερες στιγμές του, τις πιο καλλίγραμμες, και ανάμεσά τους εξέχουσα θέση κατείχε η μητέρα του.
 


Η Dolores Del Monte, Miss March 1954, νοικοκυρά, τώρα (πάνω) και τότε (κάτω).



Ο νεαρός, ευτυχώς, αντιμετώπισε το θέμα με χιούμορ -μπορεί και με μια δόση περηφάνιας. Και η ευτυχής μήτηρ, αφού πρώτα ήρθε σε δύσκολη θέση, ένιωσε μια άλφα ικανοποίηση –δεν είναι λίγο να σε καμαρώνουν οι κολλητοί του κανακάρη σου.

Βέβαια, τα χρόνια που ακολούθησαν το ’54 -και ακόμα περισσότερο το ’79 οπότε και έγινε η «αποκάλυψη»- ο χαρακτήρας του Playboy άλλαζε σταδιακά. Από δροσερά κοριτσόπουλα με πηγαίο sex appeal, οι Playmates έγιναν ενσαρκωμένες Μπάρμπι, παρασκευασμένες στο ιατρείο κάποιου πλαστικού χειρουργού -κάντε στο μυαλό σας τη σύγκριση ανάμεσα στη Μέριλιν Μονρόε του πρώτου τεύχους του περιοδικού, μια γυναίκα σαν παγωτό χωνάκι, και τις nouveaux playmates.


Η Candace Jordan, Miss December 1979, κοσμικογράφος, τώρα (πάνω) και τότε (κάτω).

 


Η Laura Adridge, Miss February 1976, στυλίστρια-διακοσμήτρια, τώρα (πάνω) και τότε (κάτω).





H Marilyn Cole Lownes, Miss January 1972, δημοσιογράφος, τώρα (πάνω) και τότε (κάτω). Η  Lownes ήταν η πρωτη που φωτογραφήθηκε εντελώς γυμνή.



Και το κοινό του όμως άλλαξε άρδην. Οι Αμερικανοί άνδρες, όπως γράφει και το New York Magazine που δημοσίευσε τις φωτογραφίες των Playmates σήμερα, χωρίζονται ανάμεσα σε εκείνους που ένιωσαν τα πρώτα σκιρτήματα ξεφυλλίζοντας σελίδες περιοδικών κάτω από τα σεντόνια και στους άλλους που τα δάχτυλά τους έχουν βγάλει κάλλους από την περιήγηση στα τσοντοσάιτ.

Όσο για τα ίδια τα λαγουδάκια, εκείνα κι αν άλλαξαν. Παντρεύτηκαν, χώρισαν, απέκτησαν παιδιά, έγιναν επιχειρηματίες, δημοσιογράφοι κι ό,τι άλλο βάζει ο νους ανθρώπου. Οι ζωές τους ακολούθησαν διαφορετικά μονοπάτια, τα οποία, πιθανόν,, δεν είχαν καν περάσει από το νου τους τη στιγμή που ξεδίπλωσαν τα θέλγητρά τους μπροστά στον φακό του φωτογράφου.



 

Μόνο σε ένα πράμα είναι σύμφωνες: Η παρουσία τους στις σελίδες του Playboy, αντί να τις κάνει να νιώσουν αντικείμενα σεξουαλικής εκμετάλλευσης, όπως πίστευαν οι φεμινίστριες της εποχής, τις έκανε να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη που είχαν πάνω στους άντρες και τόνωσε την αυτοπεποίθησή τους σε εξωφρενικό σημείο.

Αυτοπεποίθηση την οποία διατηρούν έως και σήμερα, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι δεν δίστασαν να ποζάρουν στην ηλικία τους –η Ντολόρες Ντελ Μόντε είναι 82 ετών- ντυμένες «ελαφρά» και να μιλήσουν για το δικό τους «ταξίδι ενηλικίωσης» στο New York Magazine.

 


Η Helena Antonaccio, Mis June 1969, ψυχολόγος σκύλων.