Ο... τραγκικός Γιώργος Τράγκας

Το πολυεργαλείο που πέρασε από τις μυστικές υπηρεσίες. Ο εργασιομανής που παντρεύτηκε μια πανέμορφη γυναίκα και χόρεψε βαλς με τη Δήμητρα Λιάνη. Γράφει η Νανά Παλαιτσάκη.

Ο... τραγκικός Γιώργος Τράγκας

Το πολυεργαλείο που πέρασε από τις μυστικές υπηρεσίες. Ο εργασιομανής που παντρεύτηκε μια πανέμορφη γυναίκα και χόρεψε βαλς με τη Δήμητρα Λιάνη. Γράφει η Νανά Παλαιτσάκη.

Για ένα αψυχολόγητο λόγο, όταν ακούω τον Τράγκα να φωνάζει στο ραδιόφωνο ή στις χιλιάδες ώρες των τηλεοπτικών του εμφανίσεων (ειλικρινά ιδέα δεν έχω σε πόσα κανάλια εμφανίζεται, γιατί «παίζουν» και οι επαναλήψεις) νομίζω ότι στην χώρα τα πάντα βρίσκονται under control! Τι είπατε; Ότι είμαι του «γιατρού». Γι' αυτό γράφω στο Provocateur...

Τον Τράγκα αν είναι φίλος σου δεν τον ψάχνεις. Σε βρίσκει εκείνος. Υπάρχει τρεις ώρες στο ραδιόφωνο καθημερινά, καταγγέλλει ότι τον φιμώνουνε και στα «καπάκια» εμφανίζεται στον «αέρα» τηλεοπτικών καναλιών, είτε ως εκπομπάρχης, είτε ως σχολιαστής.

Κάνει πασαρέλα στα media, σαν Νονός και Θείος. Έτσι τον φωνάζουν όσοι τον ξέρουν. Όταν ήταν μικρούλης, έκανε το παπαδοπαίδι. Στόχος του, να τρώει αντίδωρα από το δίσκο του παπά , με αποτέλεσμα το εκκλησίασμα να τρώει ψίχουλα.

Ο μπαμπάς του, ένας υπέροχος επιστήμονας γιατρός-γυναικολόγος και άνθρωπος, ήθελε να τον κάνει γιατρό. Ο Γιώργος Τράγκας, με χίπικη διάθεση, έφυγε στην Ιταλία αποφασισμένος να γίνει σε πρώτη φάση σχεδιαστής μόδας. Φοίτησε μάλιστα στην σχολή ALTA MODA. Οι περισσότεροι από εσάς και εμάς τον ξέρουμε όπως αυτοπροσδιορίζεται: ως τον «πιο διεφθαρμένο των νοτίων Θαλασσών». Έχει φανατικούς οπαδούς και φανατικούς εχθρούς. Είναι παντρεμένος με μια κούκλα, την Μαρία Καρά και έχει δυο γιους από προηγούμενους γάμους τον Γιάννη και τον Φρέντυ.
 


 

Αν δεν ήταν εκδότης-δημοσιογράφος-διαφημιστής–διαμορφωτής γνώμης–ορκισμένος διώκτης του Σημίτη-κρυπτοερωτευμένος με την Μέρκελ (γιατί σύμφωνα με την ψυχολογία, η λυσσασμένη επιθετικότητα μπορεί να είναι ερωτικό πάθος που δεν έχει εκπληρωθεί), θα μπορούσε να ερμηνεύει τον Οιδίποδα στην Επίδαυρο (απλώς ο Λιγνάδης δεν είχε φαντασία και έδωσε ρόλο στον Ρουβά στους Βάκχες). Πιστεύω ότι το ελληνικό θέατρο και ο ελληνικός κινηματογράφος χάσανε ένα μοναδικό ταλέντο ερμηνείας και που αν ήμουνα σκηνοθέτης θα έκανα σχεδόν οτιδήποτε για να παίξει ο Τράγκας σε έργο που θ' ανέβαζα.

Ο Τράγκας πάσχει από τις εξής ιδεοληψίες:

α) Νομίζει ότι έχει καλεσμένους στην εκπομπή του. Το μαγικό είναι ότι και όσοι πηγαίνουν τα τελευταία χιλιάδες χρόνια, συνεχίζουν να πιστεύουν ότι τους θέλει για καλεσμένους. Βασικά τα πορτραίτα τους θέλει σε κορνίζες.

β) Ο Τραγκικός Γιώργος μου, το αγόρι αυτό το ατίθασο, μιλάει μόνο του, με πρόλογο που υπερβαίνει τον χρόνο της εκπομπής που «παίζει» και συνεχίζεται (ο πρόλογος) στην επόμενη, που παρουσιάζει στο ίδιο κανάλι με μία ώρα απόσταση. Καλεσμένοι παραμένουν οι ίδιοι, ως ασώματες ακίνητες κεφαλές. Καταβάλεις προσπάθεια για να δεις ότι τα βλέφαρά τους ανοιγοκλείνουν, αυτό είναι και το μοναδικό σημάδι ότι ζουν.

Για μια εποχή μμμ... μεγάλης διάρκειας συνεργάστηκε με τις μυστικές υπηρεσίες. Λανσαρίστηκε στην δημοσιογραφική πιάτσα ως αστυνομικός συντάκτης, έγινε «πρώτη είδηση» όταν τον κλώτσησε ο Μιχάλης Ζιάγκας , κολλητός του Ανδρέα Παπανδρέου τότε, έξω από το Χέρφιλντ. Ο Τράγκας είχε το αποκλειστικό για την πρόταση γάμου που είχε κάνει ο ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ στην Δήμητρα Λιάνη και φυσικά έγραψε το κείμενο για την εφημερίδα του. Όταν γύρισε από το Χέρφιλντ τον είχε επικηρύξει η δημοσιογραφική πιάτσα. Εκείνη την εποχή είναι που ο Τράγκας συνεργάζεται και με την Ρούλα Κορομηλά στην εκπομπή της «Μια καλημέρα είναι αυτή» που μεταδιδότανε από την κρατική τηλεόραση πριν πάει η Ρούλα στον ΑΝΤ1.

Το μεγάλο του ραδιοφωνικό σουξέ ξεκινάει στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ το 1992 με την εκπομπή «Εν Αθήναις». Είναι η εποχή που ο Τράγκας  πρωτοστατεί στον πόλεμο που ξεσπάει εναντίον του Μητσοτάκη και αποκαλεί την Ντόρα Μπακογιάννη «ιερή θυγατέρα». Λίγα χρόνια μετά «στοχοποιεί» την Δήμητρα Παπανδρέου και την καταδιώκει απ' όσα μέσα εργάζεται. Μιλούσε για εκείνη, περίπου όπως αναφέρεται σήμερα για την Μέρκελ. Λίγο καιρό μετά από εκείνον τον ανελέητο πόλεμο, εκδίδει το Crash μ’ ένα εξώφυλλο που κάνει πάταγο. Χορεύει βαλς μαζί της. Το προξενιό είχε γίνει από τη Ζωή Λάσκαρη. Λίγο πριν χορέψουν βαλς, η Ζωή τους είχε καλέσει για δείπνο. Βραδάκι ήταν, βγήκαν να περπατήσουν ο Γιώργος με την Δήμητρα σ' ένα χωράφι και εκείνος ως τεράστιος ρεπόρτερ την έπεισε να φωτογραφηθούν μαζί χορεύοντας.

Η σχέση του με τα χρήματα είναι μοναδική. Πληροφορίες ανεπιβεβαίωτες, αναφέρουν πως αν είχαν συνεταιριστεί με την Μενεγάκη θα μπορούσαν σήμερα χαλαρά ν' αγοράσουν και τον Σκορπιό και την Σπετσοπούλα. Ο Τράγκας στη διαχείριση δεν παίζεται. Θυμάμαι πάντα ότι όταν εργαζόμουν στο διπλανό γραφείο από εκείνον στις εφημερίδες του, μόλις έβγαινα να καπνίσω στον φωταγωγό, μου έκλεβε τις φρυγανιές σικάλεως.

Ο Τράγκας είναι πολυεργαλείο  και εργασιομανής, λατρεμένος οικοδεσπότης, ξέρει τα πάντα όλα για την ιστορία του κινηματογράφου, έχει υπέροχο χιούμορ, αλλά όταν δουλεύεις μαζί του μαθαίνεις πώς μπορείς ν’ αντιμετωπίσεις όλα τα καιρικά φαινόμενα χωρίς να διαθέτεις ομπρέλα, αδιάβροχο, αρβύλες, ελαφρύ οπλισμό. Επειδή για χρόνια πολλά δούλευα κοντά του, συνυπήρξαμε και με την Μαλβίνα στην εφημερίδα του την «ΧΩΡΑ», ποτέ δεν λογόκρινε κείμενα δικά της και ποτέ δεν λογόκρινε δικά μου κείμενα, μα ποτέ. Για το πώς γράφει ο Γιώργος Τράγκας; Η Μαλβίνα του έλεγε ότι γράφει με…. τραγκίσιο τρόπο.

Οι μεγάλες του αδυναμίες, τα παιδιά του και το εγγόνι του, η γυναίκα του Μαρία Καρά, αλλά και ό,τι έχει να κάνει με εκδόσεις. Νομίζω ότι τα γεγονότα που τον συγκλόνισαν είναι οι δολοφονίες του Παύλου Μπακογιάννη και του Τζώρτζη Αθανασιάδη.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα