Τη διάβασα τη συνέντευξη της Όλγας Κεφαλογιάννη στη “Γυναίκα”. Τη διάβασα και κοιμήθηκα. Καλά να είναι η γυναίκα, ο Θεός να μου κόβει μέρες και να της δίνει τουρίστες, αλλά ο πολιτικός της λόγος δεν είναι δα και ο πλέον συναρπαστικός της υφηλίου. Μάλλον extra safe θα τον χαρακτήριζα ή αν προτιμάτε κάτι σε γαλλικό, μάλλον comme il faut. “Μπλα-μπλα-μπλα brand name”, “μπλα-μπλα-μπλα-παλαιοκομματική αντίληψη”, “μπλα-μπλα-μπλα βαθιές διαρθρωτικές αλλαγές”, καταλαβαινόμαστε υποθέτω.

Είπε και κάτι όμως, στο οποίο αξίζει να δοθεί προσοχή. Εκεί που μίλαγε για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, σημείωσε: “Είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι η Ελλάδα θα έχει μεγάλα οφέλη και όχι μόνο τουριστικά, αν επιλεγεί από τους ξένους παραγωγούς ως χώρα στην οποία θα μπορούν να πραγματοποιούν γυρίσματα για τις ταινίες ή τις τηλεοπτικές σειρές τους.”

Και δίκιο είχε. Πρόσφατο είναι το παράδειγμα του “Mama miaπου έκανε τη Σκόπελο δημοφιλή προορισμό για πολύ κόσμο που έλκεται απ’ τα μιούζικαλ και τους Abba. Κι ακόμη πιο πίσω αν πάμε, θα δούμε ότι η μόδα της τουριστικής Ελλάδας ουσιαστικά θεμελιώθηκε σε μια ταινία που γυρίστηκε στα μέρη μας και χάλασε κόσμο στο εξωτερικό. Στο “Zorba the Greek”, που είχε και τον συνδυασμό δεξί κροσέ αριστερό ντιρέκτ, ήτοι και Ελλάδα ως χώρα γυρισμάτων και ελληνική λεβεντιά στο μύθο της.

Να πάμε και στα πιο σύγχρονα; Να πάμε στο φωτεινό παράδειγμα του “Frozen” της καρτουνοταινίας με τις περισσότερες εισπράξεις όλων των εποχών. Εκτός από το να ζεστάνει τα ταμεία των κινηματογράφων, θέρμανε επίσης και την κίνηση του νορβηγικού τουρισμού. Στη Νορβηγία, βλέπετε, διαδραματιζόταν η πλοκή του φιλμ, στο μυθικό βασίλειο της Arendelle, οπότε ξύπνησαν οι ορδές των σινεφίλ και θέλουν να επισκεφθούν τα χιονισμένα βουνά και τα παγωμένα φιορδ, να πάρουν μιαν ανάσα κρύο και μια αγκαλιά νιφάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Visit Norway, λόγω του Frozen ανέβηκαν κατά 37 % οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία της Νορβηγίας το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Οι tour operators από την πλευρά τους κατέγραψαν αύξηση 40% στα έσοδά τους, ενώ ο αριθμός των επιβατών από τη Νέα Υόρκη στο αεροδρόμιο του Όσλο ανέβηκε κατά 57%. Ο όμιλος Disney οργάνωσε ήδη τουριστικό πακέτο για τη Νορβηγία, ενώ άνοιξε και απευθείας αεροπορική πτήση ανάμεσα στο Όσλο και το Ορλάντο -βλέπε και Disney World για να μην ξεχνιόμαστε. Κι όπου να ‘ναι έρχονται και οι Γιαπωνέζοι, που τρελάθηκαν πραγματικά με το “Frozen”!

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα κρατήσει για πάντα το σουξέ της Νορβηγίας. Κάποια στιγμή θα βγει άλλη ταινία-σεισμός για τα πιτσιρίκια, κάποια στιγμή τα πιτσιρίκια θα μεγαλώσουν και θα ξεχάσουν, κάποια στιγμή θα γουστάρουν και θάλασσα εκτός από χιόνια οι οικογένειες. Ως τότε, όμως, θα κόβουν μονέδα στη Σκανδιναβία. Και στην Ελλάδα θα αναρωτιούνται πότε θα σκάσει μύτη ο επόμενος Αλέξης Ζορμπάς…