Νύχτα της 8ης Μαρτίου, ακριβώς πριν από περίπου μισό χρόνο.

Ένα φωτεινό σημείο σβήνει από το ραντάρ και μαζί του εξαφανίζονται 239 άνθρωποι, επιβάτες ενός αεροσκάφους τύπου Boeing 737 των Μαλαισιανών αερογραμμών που εκτελούσε τη διαδρομή Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο.

Η επιχείρηση αναζήτησης του αεροσκάφους MH370 έχει “καταβροχθίσει” μέχρι σήμερα ήδη εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.

Μετά τις πρώτες προσπάθειες που δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα, μια νέα αρκετά χρονοβόρα υποβρύχια αναζήτηση δίνει νέες ελπίδες σχετικά με την ανακάλυψη του εξαφανισμένου αεροσκάφους, έστω και τώρα, τόσο καιρό μετά.

Σε μια επιφάνεια 60.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο βυθό του Ινδικού ωκεανού, ψάχνουν συστηματικά ειδικοί ανιχνευτές, όπως διαβάζουμε σε δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της γερμανικής εφημερίδας “Bild”.

Το εν λόγω εγχείρημα-που συντονίζεται από την Αυστραλία-έχει ανατεθεί σε μια ολλανδική εταιρεία που επιστρατεύει εξειδικευμένες τεχνικές με υποβρύχιες κάμερες και ραντάρ προκειμένου να “χτενίσει” όλη την περιοχή.

Η κυβέρνηση της Μαλαισίας πάντως, με πρωθυπουργό τον Νατζίμπ Ραζάκ, κατηγορήθηκε ότι παρουσιάζει έλλειψη συντονισμού και διαφάνειας σε όλη τη διάρκεια των αναζητήσεων, ενώ από πλευράς των ερευνητών απορρίφθηκε πρόταση αποζημίωσης της τάξεως των 50.000 δολαρίων (37.000 ευρώ)-η οποία έγινε από μια ασφαλιστική εταιρεία-επειδή διατυπώθηκαν επιφυλάξεις σχετικά με την πορεία των ερευνών σε περίπτωση που κάτι τέτοιο γινόταν δεκτό.

Κι όμως, παρ’όλα τα εμπόδια και τις δυσκολίες, φαίνεται ότι από τα τέλη Αυγούστου οι ερευνητές βρίσκονται όλο και πιο κοντά στον εντοπισμό του σημείου συντριβής του αεροσκάφους.

Καθοριστική σε αυτή την τροπή της υπόθεσης υπήρξε η προσπάθεια επικοινωνίας με τον πιλότο-που είχε γίνει μετά την πτώση-μέσω δορυφορικού τηλεφώνου από όπου και προέκυψαν τα νεότερα στοιχεία.

Η συνέχεια επί της οθόνης…