Είναι γνωστή η…αμοιβαία συμπάθεια που έχει δημιουργηθεί μεταξύ Ελλήνων και Γερμανών, στη “μετά των μνημονίων” εποχή. Κοσμητικά επίθετα εκτοξεύονται με το…κιλό και αυτή η αμοιβαία “φιλία” καλά κρατεί μέχρι και σήμερα.

Αυτή η ιδιότυπη, λοιπόν, “φιλία” ενέπνευσε έξι φοιτητές του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου της Ερφούρτης να πραγματοποιήσουν έρευνα βγαίνοντας προς άγραν στερεοτύπων για την Ελλάδα της κρίσης στα γερμανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Κεντρικό ερώτημα του ετήσιου ερευνητικού τους πρότζεκτ ήταν να διαπιστωθεί σε ποιό βαθμό αντανακλάται στους δέκτες η εικόνα της Ελλάδας που μεταφέρουν τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης.

Και τι προέκυψε;

Ότι οι γερμανοί δημοσιογράφοι είναι…φίλοι μας και μάλιστα καρδιακοί ή αλλιώς “τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης τείνουν συχνά να παρουσιάζουν την Ελλάδα και ιδίως τους Έλληνες με έναν ιδιαίτερα στερεοτυπικό τρόπο κάνοντας λόγο για “χρεοκοπημένους Έλληνες”, “τεμπέληδες” και “φοροφυγάδες” που απομυζούν την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλα συναφή…κολακευτικά σχόλια.

Αυτά. Τα ολίγα.

Ή αλλιώς: “Κάνε φίλους να δεις καλό”