Θύελλα αντιδράσεων: Ποιος έντυσε αρχαία ελληνικά αγάλματα με λεοπάρ εσώρουχα και ροζ γιρλάντες (photos)

Τα φιλοτέχνησε ο Φειδίας. Τα κακοποίησε ο αηδίας. Υπάρχουν όρια στην καλλιτεχνική έμπνευση;

Θύελλα αντιδράσεων: Ποιος έντυσε αρχαία ελληνικά αγάλματα με λεοπάρ εσώρουχα και ροζ γιρλάντες (photos)

Τα φιλοτέχνησε ο Φειδίας. Τα κακοποίησε ο αηδίας. Υπάρχουν όρια στην καλλιτεχνική έμπνευση;

Αύγουστος του 1972, στα ανοιχτά του Ρήγιου της Καλαβρίας. Δύο αγάλματα-που χρονολογούνται από τον 5ο αιώνα π.Χ.-ανασύρονται από το βυθό της θάλασσας. Πρόκειται για τους “Πολεμιστές του Ριάτσε”, δύο από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς θησαυρούς, που σύμφωνα με μεταγενέστερους αρχαιολόγους και ιστορικούς της τέχνης, αποτελούν έργα που φιλοτεχνήθηκαν από το Φειδία.

Στέγη των πολύτιμων αυτών μαρμάρινων πολεμιστών, αποφασίζεται να γίνει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο του Ρέτζιο, το οποίο βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή. Εκεί, όπου υποτίθεται ότι θα είναι ασφαλή και θα αναδεικνύεται η αξία και η απαράμιλλη ομορφιά τους στο πέρασμα των χρόνων.

Αύγουστος του 2014. Καλαβρύα, της Κάτω Ιταλίας. Οι “Πολεμιστές του Ριάτσε”, γίνονται καμβάδες δήθεν “καλλιτεχνικής” έκφρασης του γάλλου φωτογράφου, Ζεράλντ Μπρουνό, μεταβαλλόμενοι από πρότυπα αρσενικής δύναμης και κάλλους, σε…κακόγουστα φιγουρίνια που παραπέμπουν σε εικόνες, που ουδεμία σχέση έχουν με την “τέχνη”, την οποία επικαλείται ο παραπάνω φωτογράφος, ο οποίος μάλιστα ισχυρίζεται ότι είναι μαθητής του εμπνευστή της λεγόμενης “ποπ αρτ”, Άντι Γουόρχολ.

Τα διάσημα αυτά ελληνικά αγάλματα των 2.500 ετών, παρουσιάστηκαν ντυμένα με λεοπάρ αποκαλυπτικά εσώρουχα, ροζ φτερωτή γιρλάντα και λευκό τούλι, σε μια προσπάθεια του εν λόγω καλλιτέχνη να απευθύνει, όπως δήλωσε, ένα ισχυρό μήνυμα “ανανέωσης”, που συμβολίζει  τον αγώνα για την…κατάργηση των προκαταλήψεων.

Ωστόσο, την άποψή του δε φάνηκε να συμμερίζεται ούτε η Έφορος Αρχαιοτήτων της Καλαβρύας, αλλά ούτε και η διεύθυνση του μουσείου και ο ιταλικός Τύπος, που κάνει λόγο για “πρόκληση, που ξεπερνά μάλλον τα όρια της σύγχρονης τέχνης”.

Εμείς, δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι παραπάνω σε όλα αυτά, πέρα από το ότι, ανέκαθεν υπήρχε μια λεπτή διαχωριστική γραμμή μεταξύ τέχνης και…τσίρκου.

Και κάτι ακόμη: Αν δεν μπορείτε να προστατεύετε και να σέβεστε την πολιτιστική κληρονομιά που έχετε “δανειστεί” και ανήκει αλλού, επιστρέψτε την, επιτέλους! Τόσα χρόνια τώρα μάλλιασε η γλώσσα μας. Τι άλλο χρειάζεται πια να συμβεί, κύριοι εγχώριοι και μη “υπέρμαχοι της κατάργησης των…προκαταλήψεων”;

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα