Δώσε στον Έλληνα εθνική υπερηφάνεια κι ας είναι ο Ηρακλής στο Χόλιγουντ να σπάει νταμάρια

Ο ΤΑΖ κάθεται στο ταμείο και μετράει εισιτήρια την ώρα που ο γιος του Δία έχει ντράβαλα στη Θράκη και μια γαλλική κομεντί από το πουθενά κάνει την μεγάλη έκπληξη του καλοκαιριού.

Δώσε στον Έλληνα εθνική υπερηφάνεια κι ας είναι ο Ηρακλής στο Χόλιγουντ να σπάει νταμάρια

Ο ΤΑΖ κάθεται στο ταμείο και μετράει εισιτήρια την ώρα που ο γιος του Δία έχει ντράβαλα στη Θράκη και μια γαλλική κομεντί από το πουθενά κάνει την μεγάλη έκπληξη του καλοκαιριού.

Αποδεδειγμένο. Ο Έλληνας δε θέλει πολλά για να σηκώσει τον κώλο του από τον καναπέ και τη φραπεδιέρα για να πάει σινεμά. Είναι βολικός άνθρωπος. Δώσε του κάτι με τσόντα, κάτι που να είναι ξένη ταινία με διάσημους αλλά να έχει γυριστεί στην Ελλάδα για να ξιπάζεται. Ή δώσε του κάτι που να αφορά στην αρχαία ελληνική ιστορία ντυμένη τραβεστί σε drag show. Nα έχει θέαμα, πέπλα, σανδάλια, ναούς, συμπλοκές και τέρατα που ο ήρωας τα νικάει και το έθνος χειροκροτάει από υπερηφάνεια. Η μόνη μάλλον που μας έμεινε πλέον, στην οθόνη με ποπ κορν.

Και κάπως έτσι, μια διασκεδαστική μεν, αλλά μετριότατη αντικειμενικά ταινία, που υποτίθεται ότι αποκαλύπτει την αλήθεια πίσω από το μύθο ενός από τους μεγαλύτερους ήρωές μας, σκίζει. Μολονότι στην Αμερική ψιλοπάτωσε. Ακόμα ένας «Ηρακλής» , αυτή τη φορά με τα χαρακτηριστικά του Ντουέιν Τζόνσον που μοιάζει τόσο με Έλληνα όσο εγώ με τον Μπραντ Πιτ. Δεν μπορώ να πω ότι δεν πέρασα καλά, αλλά έναν υπνάκο τον πήρα κι όλας. Δεν το είχα καταλάβει αλλά το αντιλήφθηκα όταν ρώτησα την κοπέλα στο μπαρ, «διάλειμμα δεν θα κάνετε;» Και μου απάντησε «κάναμε». Ενώ εγώ κοιμόμουν.

Δεν είναι κακός ο «Ηρακλής» αν θες να περάσεις την ώρα σου κάνοντας πλάκα. Και πάντα υποστήριζα την «ένοχη» απόλαυση της κινηματογραφικής διασκέδασης που δε χρειάζεται να είναι η κουλτούρα του Ιρακινού φεστιβαλικού σκηνοθέτη. Καλύτερα ο «Ηρακλής» παρά δυο ώρες δρόμο ταινία με μπούρκες. H ψυχολογία του Έλληνα θεατή με τρανταλίζει κάπως που είναι 50% του τσομπάνη και άλλο 50% του κομ ιλ φο εξελιγμένου. Πώς αλλιώς να δικαιολογήσεις την αποτυχία ουσιαστικά στην Ελλάδα, του φιλόδοξου και σούπερ απολαυστικού blockbuster «Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Αυγή;» Σε συνδυασμό με το  ότι μια μέτρια γαλλική κομεντί, το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» προκύπτει μια από τις outsider επιτυχίες ενός ούτως ή άλλως μέτριου εισπρακτικά καλοκαιριού;

Αν λογικά μιλώντας, ο Έλληνας ήθελε να δει μέτριο θέαμα, ειδικά σε εποχή κρίσης, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσει, υπάρχει πάντα η τηλεόραση και το internet. Αρχίζω να πιστεύω πως η επιλογή του αν θα πας και που θα πας να δεις σινεμά το καλοκαίρι, δεν έχει να κάνει με κανένα σινεφίλ κριτήριο. Απλά με την ευκαιρία να φας σουβλάκι και να πιεις μπύρα με άλλοθι. Όχι σαν τον γύφτο ή τον πιτσιρικά στη μέση μιας πλατείας. Αλλά βλέποντας σινεμά. Ότι και να ‘ναι αυτό. Μόνο που το «ότι και να ‘ναι», σινεμά δεν είναι.

Πιο αναλυτικά, οι πέντε πιο δημοφιλείς ταινίες για την εβδομάδα που μας πέρασε στην Ελλάδα είναι:

1.ΗΡΑΚΛΗΣ: 34.179 εισιτήρια

2.ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ: 17.711 εισιτήρια

3.ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟ: 7.120 εισιτήρια

4.ΘΕΕ ΜΟΥ, ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΑΜΕ;: 6.877 εισιτήρια (54.005 είσοδος)

5.Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ – Η ΑΥΓΗ: 6.850 εισιτήρια (40.536 σύνολο)

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα