Όταν η Coca Cola αποφάσισε να αλλάξει γεύση

Σαν σήμερα πριν από 29 χρόνια έλαβε χώρα μία από τις μεγαλύτερες γκάφες στην ιστορία του μάρκετινγκ και της διαφήμισης.

Όταν η Coca Cola αποφάσισε να αλλάξει γεύση

Σαν σήμερα πριν από 29 χρόνια έλαβε χώρα μία από τις μεγαλύτερες γκάφες στην ιστορία του μάρκετινγκ και της διαφήμισης.

Και το όνομα αυτής; New Coke…

Μα είμαστε με τα καλά μας; Συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει, λένε. Πώς γίνεται, επομένως, να αλλάξεις μία από τις πλέον επιτυχημένες συνταγές στην ιστορία της ανθρωπότητας, μια συνταγή που έχει «αιχμαλωτίσει» δισεκατομμύρια ανθρώπους σε κάθε γωνιά της γης;

Κι όμως. Τα λαμπρά μυαλά της Coca-Cola Co., τον Απρίλιο του 1985 αποφάσισαν να «πειράξουν» τη συνταγή του δημοφιλέστερου αναψυκτικού στον κόσμο και να λανσάρουν μια νέα, περισσότερο γλυκιά γεύση.

Αιτία αυτής της ανορθολογικής κίνησης ήταν ο μεγάλος ανταγωνισμός που βίωναν από το μεγάλο τους αντίπαλο, την Pepsi, η οποία είχε προκαλέσει τη συρρίκνωση του μεριδίου της Coca Cola στην αγορά.

Και κάπως έτσι, ξεκίνησε το λεγόμενο «Σχέδιο του Κάνσας». Μια άκρως μυστική αποστολή που είχε σκοπό την αναδιαμόρφωση της γεύσης του δημοφιλούς αναψυκτικού. Για το εν λόγω project, δαπανήθηκαν περισσότερα από 4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ την νέα γεύση δοκίμασαν περισσότεροι από 190.000 αμερικάνοι.

Στο άκουσμα της είδησης, οι επικεφαλής της Pepsi Co. μειδίασαν ειρωνικά, καθώς έβλεπαν τον αντίπαλο να κοπιάρει τη συνταγή της δικής τους επιτυχίας, ενώ προχώρησαν σε δημιουργία διαφημίσεων που εστίαζαν στο γεγονός ότι «η Coca Cola αναπροσαρμόζει το προϊόν της για να μοιάζει περισσότερο στην Pepsi».

Στις 10 Ιουλίου του ίδιου έτους και μετά από τη γενική κατακραυγή του καταναλωτικού κοινού για τη νέα γεύση, ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola κ. Goizueta αναγκάστηκε να ανακοινώσει την επιστροφή στην ορίτζιναλ φόρμουλα, η οποία εν τέλει μετονομάστηκε σε Coca Cola Classic.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι, πάντως, που κάνουν λόγο για μια εσκεμμένη στρατηγική του συγκεκριμένου κολοσσού, μέσα από την οποία κατάφερε να συσπειρώσει την προτίμηση των καταναλωτών γύρω από το brand name του.

Και έζησαν αυτοί καλά και ρευτήκαμε εμείς καλύτερα…

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα