Επτά Κυριακές τον χρόνο θα είναι ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα, αρχής γενομένης από αυτή την Κυριακή 3 Νοεμβρίου. Το μέτρο θεσπίστηκε ενώ κάποιοι βιάστηκαν να μιλήσουν για εκσυγχρονισμό των κανόνων λειτουργίας και άνοιγμα των αγορών. Κάποιοι άλλοι, εν προκειμένω οι καταναλωτές, απλά σιώπησαν. Ο λόγος κάτι παραπάνω από προφανής. Πού λεφτά για ξόδεμα…;

Η καθιερωμένη βόλτα στα μαγαζιά έχει κοπεί εδώ και καιρό μαχαίρι λόγω κρίσης. Όταν αδυνατείς να καλύψεις βασικές σου ανάγκες, όπως τροφή και στέγη, η αγορά διαφόρων προϊόντων που δεν εξυπηρετούν άμεσες ανάγκες, αγγίζει τα όρια της ανουσιότητας.

Παρόλα αυτά, οι καταστηματάρχες επιχειρούν να ανοίξουν κυριακάτικα τα μαγαζιά τους με το άλλοθι των εορταστικών περιόδων ή των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Εκπτώσεων εικονικών καθώς τίθεται στην ευχέρεια του ιδιοκτήτη κατά πόσο θα ρίξει τις τιμές των προϊόντων του. Φυσικά το νέο μέτρο ευνοεί μόνο τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και όχι τους μικροϊδιοκτήτες καταστημάτων, που δεν «ψωνίζουν» πελάτη ούτε τις καθημερινές, πόσο μάλλον τις Κυριακές.

Το θέμα είναι ότι για ακόμη μία φορά τη… νύφη θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι μπορεί να αμειφθούν έξτρα για τις κυριακάτικες υπηρεσίες τους (δικαιούνται συν 75% του κανονικού μεροκάματου και διπλό ρεπό μεσοβδόμαδα) αλλά όλοι γνωρίζουμε πως δρα το παρα- ελληνικό σύστημα και τις… αντεργατικές τακτικές ορισμένων εργοδοτών. Άσε που τα διπλά ρεπό εκ των πραγμάτων δεν «βγαίνουν» και θα εξαφανιστούν, πριν καν τεθούν σε εφαρμογή.

Μέχρι και οι ίδιοι οι καταστηματάρχες χαρακτηρίζουν στην πλειοψηφία τους μη αποδοτικό το νέο μέτρο. Σύμφωνα μάλιστα με την ΕΣΕΕ, το 63% των εμπορικών συλλογών της Ελλάδας λέει «όχι» στο Κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων. Ακόμη και λεφτά να υπήρχαν, η Κυριακή είναι μέρα ιερή για τον Έλληνα και περιλαμβάνει πολλές αγκαλιές με το μαξιλάρι, σύσφιξη σχέσεων και καφέ μετά εφημερίδας, όχι αγχωτικές αγορές και τρέξιμο…

Όπως πληροφορήθηκα, οι έμποροι έχουν ήδη ανεβάσει στα ράφια όλο το στοκ εμπόρευμα που τους είχε ξεμείνει στις αποθήκες, προκειμένου αυτό να πωλείται τις Κυριακές. Διότι φυσικά και δεν τους συμφέρει να βάλουν εκπτώσεις (όπως προδιαγράφεται στην τρέχουσα νομοθεσία) στο νέο τους χειμερινό εμπόρευμα, το οποίο και θέλουν να μοσχοπουλήσουν.

Μια αγορά μουδιασμένη, ένα αγοραστικό κοινό απένταρο και κάποιοι δύσμοιροι εργαζόμενοι να χάνουν τον κυριακάτικο ύπνο τους χαζεύοντας τις απέναντι άδειες βιτρίνες…. Μοιάζει τόσο προβλέψιμο το σενάριο!