Πέτρος Μπούτος: Το μεγαλύτερο στοίχημα ενός guru της τηλεόρασης

Η νέα πρόκληση, η άγνωστη πρόταση από τη ΔΤ και γιατί το House Of Cards δεν θα μπορούσε να γυριστεί στην Ελλάδα... Τι απάντησε στο Provocateur.

Πέτρος Μπούτος: Το μεγαλύτερο στοίχημα ενός guru της τηλεόρασης

Η νέα πρόκληση, η άγνωστη πρόταση από τη ΔΤ και γιατί το House Of Cards δεν θα μπορούσε να γυριστεί στην Ελλάδα... Τι απάντησε στο Provocateur.

«Τα μυρμήγκια που θέλουν να κατακτήσουν τον κόσμο». Θα μπορούσε να είναι ο τίτλος ενός μυθιστορήματος, που η πλοκή του θα θέλει τους εργατικούς, μεθοδικούς και αποτελεσματικούς πρωταγωνιστές να προσπαθούν υπό αντίξοες συνθήκες, κόντρα σε θηρία, να γοητεύσουν την υφήλιο.

Στην ελληνική εκδοχή, όπου δεν υπάρχει μυθιστόρημα, παρά μόνο πραγματική ζωή, ο Όμιλος ΑΝΤ1 παρουσίασε το τελευταίο του πολύτιμο project… Τη νέα εταιρία που θα ασχολείται με τη δημιουργία, παραγωγή και εκμετάλλευση περιεχομένου για την ελεύθερη, τη συνδρομητική τηλεόραση και το διαδίκτυο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Σε μια χώρα που η σκέψη για τη δημιουργία κάτι νέου, συναντά άμεσα… αντισώματα, με αιχμή του δόρατος τον Πέτρο Μπούτο, ο ΑΝΤ1 κόντρα στην εσωστρέφεια που επικρατεί στην ελληνική αγορά, τολμά.

Σίριαλ δραματικού περιεχομένου με συντελεστές Έλληνες, αλλά και Βρετανούς, που θα αγοραστούν από ξένα κανάλια αποτελούν τα πρώτα μεγάλα στοιχήματα. Το πρώτο project που έχει αναλάβει η εταιρία είναι το «Εκδρομή», που ήδη γυρίζεται στη Νάουσα.

Ο επιτυχημένος διευθυντής ψυχαγωγικού προγράμματος του MEGA, παρέα με την Κατερίνα Γκαγκάκη και τον Κώστα Τσολάκη, θέλησε να κάνει μια πρώτη παρουσίαση του μεγαλεπήβολου σχεδίου.

Ο τίτλος της εταιρίας είναι Ants και ο Πέτρος Μπούτος θέλησε να δώσει την ερμηνεία του τίτλου. «Εκτός από τίτλο ταινίας, -μόνο που εκεί είχε «z»-, το «Ants»  έχει διαφορές έννοιες… Είναι δισυπόστατο, με την έννοια και του μυρμηγκιού και της πειθαρχημένης δουλειάς, αλλά και του ΑΝΤ1».

«Στόχος είναι να κατακτήσουμε τον κόσμο», απάντησε χαμογελώντας στην ερώτηση για τους στόχος, σε μια επιτυχημένη προσπάθεια να σπάσει τον πάγο. Οι προδιαγραφές θα είναι με τα standards της διεθνούς αγοράς και τώρα είναι μια μεγάλη ευκαιρία.

«Τα Βαλκάνια είναι η πρώτη αγορά που ενδιαφέρει την εταιρία μας», μας εξήγησε αργότερα. «Επίσης, η Μεσόγειος και η νοτιοανατολική Ευρώπη», προσέθεσε

«Θα συμμετέχουν κάποιοι Έλληνες, που να  διαθέτουν καλή προφορά. Το ένα σενάριο για  το οποίο συζητάμε είναι Βρετανών σεναριογράφων. Και η γλώσσα θα είναι τα αγγλικά. Τα άλλα αναπτύσσονται από Έλληνες σεναριογράφους, τα οποία θα μεταφραστούν με τη σειρά τους και στην αγγλική γλώσσα. Αν θέλεις να παιχτεί η παραγωγή σου στην Αγγλική τηλεόραση, θα πας πρώτα σε πιο μικρούς οργανισμούς. Και για να επιτευχθεί η συνεργασία θα πρέπει να έχεις συνεργάτες, σκηνοθέτες και σεναριογράφους που εμπιστεύονται εκείνοι. Καμία πόρτα δεν ανοίγει εάν πάω με τον Παπαδουλάκη και τον Καπουτζίδη στην Αγγλία και ας είναι από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες. Αν μια ιδέα τους την πάρει ένας Βρετανός και γράψει το σενάριο και η δουλειά του είναι αναγνωρισμένη στο εξωτερικό, τότε ναι».

Τα τουρκικά σίριαλ ξεπουλάνε σε πολλές χώρες, λόγω της κοινής κουλτούρας των μουσουλμανικών χωρών. Για την Ελλάδα όμως, τα πράγματα είναι πιο σύνθετα. «Σίγουρα έχουμε ένα θέμα, σαφέστατα. Εκείνοι ξεκινούν με μια  «πελατεία» τουρκόφωνου πληθυσμού, που είναι πάνω από 100 εκ. Με το μουσουλμανικό στοιχείο γίνονται ακόμη περισσότεροι. Έχουν τεράστιες προδιαγραφές παραγωγών γιατί απευθύνονται και σε μια τεράστια αγορά.  Από την άλλη, το “ελληνικό στοιχείο” δεν έχει δοκιμαστεί ακόμη στο εξωτερικό. Επίσης, οι τιμές θα είναι φτηνότερες των τούρκικων. Εάν πας αυτή τη στιγμή στις 70-80 χώρες που αγοράζουν τουρκικά σίριαλ, για να πουλήσεις ένα ελληνικό σίριαλ που είναι ευπρόσωπο, έχει ενδιαφέρον, με το 1/5 του κόστους του τούρκικου, φαντάζομαι πως θα το δοκίμαζαν. Άλλωστε, κάπως έτσι ξεκινήσαμε και εδώ στην Ελλάδα να παίζουμε τούρκικα. Ανακαλύψαμε ξαφνικά ένα πολύ φθηνότερο είδος προγράμματος που κάνει νούμερα, όσο και των ακριβών παραγωγών μας. Οπότε επιχειρηματικά είναι unbeatable, θεωρώ».

Η συζήτηση, με αφορμή τη δομή των τουρκικών σίριαλ, περιστράφηκε στα μοναδικά πλάνα που προσφέρει η Ελλάδα και μπορούν να «ντύσουν» τα σίριαλ της  ANTS. Αναφερόμενος στο ελληνικό στοιχείο που θα διαφοροποιεί τις σειρές, ο Πέτρος Μπούτος τόνισε πως μπορούν να δανειστούν στοιχεία από την αρχαία ελληνική δραματουργία.

Η Τουρκία και για να είμαστε πολύ πιο συγκεκριμένοι, το τουρκικό κράτος, εκμεταλλεύεται τα σίριαλ της για να επικοινωνεί την εικόνα του σύγχρονου, ισχυρού κράτους. Θα συμβεί αυτό και με την ANTS; Θα ζητήσει τη βοήθεια του ελληνικού κράτους, προσπαθώντας να διαφημίσει, αν μη τι άλλο, τη χώρα ως τουριστικό προορισμό; «Βέβαια. Όλες οι αγορές αυτές, είτε κινηματογραφικές, είτε τηλεοπτικές, έχουν εκμεταλλευτεί το γεγονός αυτό. Στον Καναδά, για παράδειγμα,  γυρίζονται πάρα πολλές ταινίες λόγω του συγκεκριμένου καθεστώτος, που δίνει φοροαπαλλαγές. Το ίδιο συμβαίνει και στις Σκανδιναβικές χώρες, με τα κράτη να δίνουν ανταποδοτικά οφέλη. Θα έπρεπε να λειτουργεί ήδη αυτό».  

Στόχος μας είναι να ανοίξουμε γραφεία στη Σερβία και στη Σλοβενία, που θα είναι η παροχή περιεχομένου για ελευθερη τηλεόραση, internet και pay tv. Το Ants θα μπορεί να πουλάει τα προϊόντα του ή και να εκτελεί παραγγελίες των κατά τόπους καναλιών. Φυσικά, θα μπορεί να συνεργαστεί και με κανάλια τόσο στη χώρα μας, όσο και του εξωτερικού.

Θα μπορούσε στο «ελληνικό περιβάλλον» έτσι όπως είναι διαμορφωμένο τώρα,  να γυριστεί και να προβληθεί σίριαλ ανάλογο του αμερικάνικου πολιτικού θρίλερ «House Of Cards»;

«Εγώ θα το ήθελα πολύ. Αλλά δεν νομίζω πως θα το αντέχαμε. Θα πρέπει να θιχτούν διάφορα πράγματα που δεν νομίζω πως μπορούν να γίνουν τη δεδομένη στιγμή».

Ο Πέτρος Μπούτος αποκάλυψε μάλιστα, πως το Ants έκανε προτάσεις και για τη Δημόσια Τηλεόραση, ανταποκρινόμενο στις δύο προσκλήσεις που απευθύνθηκαν από το νέο δήμοσιο φορέα. «Δεν είχαν καμία τύχη. Έμαθα, μάλιστα, πως δεν τις είδαν, καν!», τόνισε ο Πέτρος Μπούτος.

«Το γεγονός πως καθηγητές πανεπιστημίου προσπαθούν να κάνουν καριέρα στη δημόσια τηλεόραση, πως σας φαίνεται;». Ερώτηση αναπόφευκτη σε ένα  άνθρωπο της τηλεόρασης, παρακολουθώντας τα όσα συνέβησαν μετά το λουκέτο στην ΕΡΤ, αλλά και στην κρίση που ξέσπασε με την πρώτη ημέρα της ΝΕΡΙΤ. «Θα πρέπει να υπάρχουν επαγγελματίες του χώρου. Με το ενιαίο μισθολόγιο που ισχύει στη δημόσια διοίκηση, δεν νομίζω ότι μπορεί να προσελκύσουν αξιόλογα στελέχη στη δημόσια τηλεόραση». Τον ρωτάω υπό ποιες προϋποθέσεις θα έλεγε «ναι» σε ενδεχόμενη πρόταση να μετακομίσει στα κτίρια της Αγίας Παρασκευής. «Η ανεξαρτησία είναι η βασική προϋπόθεση, εν συνεχεία να διαχειριστείς ένα μπάτζετ και τέλος να υποστηρίζουν τις επιλογές σου». Και στη συνέχεια ήρθε η «βόμβα». «Μου είχαν κάνει πρόταση το καλοκαίρι», εξομολογείται. Όσο για τη χρονική περίοδο που του έγινε η πρόταση, την τοποθέτησε πριν την αποχώρησή του από το MEGA.

Συζητήσαμε και για τα λεγόμενα «εμπορικά κοινά», το περίφημο 15-44, με τον Πέτρο Μπούτο να μην συμμερίζεται τις συγκεκριμένες μετρήσεις, ειδικά εν μέσω κρίσης.

Ποια θα είναι η έκβαση της φιλόδοξης προσπάθειας; Θα κερδηθεί αυτό το μεγάλο στοίχημα; Η εμπειρία, η αποτελεσματικότητα, αλλά και η win-win ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων που το εμπνεύστηκαν και να μας κάνει να ποντάρουμε υπέρ τους.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα