Τι είναι το «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων (που είναι πορτοκαλί) - Υπάρχουν ελπίδες να βρεθεί αυτό του μοιραίου Boeing;

Ποια η μέθοδος εντοπισμού και οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν οι ειδικοί.

Τι είναι το «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων (που είναι πορτοκαλί) - Υπάρχουν ελπίδες να βρεθεί αυτό του μοιραίου Boeing;

Ποια η μέθοδος εντοπισμού και οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν οι ειδικοί.

Οι ειδικοί που ψάχνουν τις απαντήσεις για τη μοιραία πτήση του Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών προειδοποιούν πως ίσως δεν μάθουμε ποτέ τις πραγματικές συνθήκες που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους.

Ένα «μαύρο κουτί» αποτελείται στην πραγματικότητα από… δύο κουτιά. Έναν καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (πιλοτήριο) και έναν καταγραφέα στοιχείων. Έτσι υπάρχουν όλες οι συνομιλίες και οι ήχοι που ακούγονται στο πιλοτήριο, αλλά και η ροή πληροφοριών της πτήσης.

Κάθε ένα από τα κουτιά είναι περίπου στο μέγεθος ενός κουτιού παπουτσιών και ζυγίζει περίπου 10 κιλά. Είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν ακόμη και σε πολύ ειδικές συνθήκες, όπως πυρκαγιά ή υψηλή πίεση. Παρά το γεγονός πως τα κουτιά ήταν στην αρχή σε μαύρο χρώμα, η… μπογιά άλλαξε σε πορτοκαλί για να είναι πιο εύκολο να εντοπιστούν από τους ερευνητές.

Το μαύρο κουτί της συγκεκριμένης πτήσης είναι κατασκευασμένο από την αμερικανική εταιρεία Honeywell Aerospace. Είναι προγραμματισμένο να καταγράφει ηχητικά ό,τι συμβαίνει στο πιλοτήριο τις δύο τελευταίες ώρες. Αυτή είναι η μέγιστη χωρητικότητα που μπορεί να καταγράψει. Όταν «γεμίζει», κρατά μόνο τα δεδομένα των δύο τελευταίων ωρών.

Αυτό συμβαίνει γιατί το τελευταίο κομμάτι της πτήσης είναι που συνήθως καθορίζει την αιτία της συντριβής. Για παράδειγμα, στην περίπτωση της πτήση της Air France 447, ο καταγραφέας συνομιλιών στο πιλοτήριο έδωσε πολύτιμες πληροφορίες στους ερευνητές για τη σύγχυση που επικράτησε ανάμεσα στους πιλότους. 

Στην περίπτωση του Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών, ωστόσο, πιστεύεται ότι η κρίσιμη στιγμή τοποθετείται λίγο πριν τα συστήματα επικοινωνιών απενεργοποιηθούν και πραγματοποιηθεί η απότομη στροφή προς τα δυτικά, πριν ξεκινήσει τη σιωπηλή του πορεία για περίπου επτά ώρες.

Παρόλο που τα δεδομένα της πτήσης θα είναι καταγεγραμμένα, εν τούτοις, θα έχει σβηστεί το ηχητικό απόσπασμα των συνομιλιών μέσα στο πιλοτήριο τα λεπτά εκείνα που απενεργοποιείται η επικοινωνία, εκτός και εάν έκλεισε και η συσκευή ηχογράφησης.

Το μαύρο κουτί εκπέμπει σήμα που ενεργοποιείται όταν βυθιστεί στο νερό που μπορεί να εντοπιστεί από ένα ανιχνευτή που θα βρίσκεται μέχρι και ένα μίλι μακριά. Ένας τέτοιος ανιχνευτής θα φτάσει στην περιοχή στις 5 Απριλίου, 28 ημέρες μετά τη συντριβή.

Βέβαια, η μπαταρία του πομπού που στέλνει το σήμα, διαρκεί 30 ημέρες, πράγμα που σημαίνει πως οι ειδικοί με τον ανιχνευτή θα έχουν μόλις δύο ημέρες για να εντοπίσουν το μαύρο κουτί. Εάν δεν βρεθεί σε 48 ώρες, τότε θα χρησιμοποιηθούν άλλες τεχνικές όπως ο μαγνητικός εντοπισμός.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα