Ayrton Senna: Ο μικρός... Θεός της ταχύτητας

«Δεν έχω είδωλα. Θαυμάζω τη δουλειά, τον ανταγωνισμό και την αφοσίωση». Ο άνθρωπος που άλλαξε τον κόσμο της F1. Γιώργος Σκευοφύλαξ.

Ayrton Senna: Ο μικρός... Θεός της ταχύτητας

«Δεν έχω είδωλα. Θαυμάζω τη δουλειά, τον ανταγωνισμό και την αφοσίωση». Ο άνθρωπος που άλλαξε τον κόσμο της F1. Γιώργος Σκευοφύλαξ.

Η 21η Μαρτίου του 1960 ήταν ξεχωριστή ημέρα όχι μόνο για την οικογένεια του Milton da Silva και της γυναίκας του Neide Senna da Silva αλλά και για όλους τους φίλους των αγώνων αυτοκινήτου. Ήταν η ημέρα γέννησης του θρύλου της F1 Ayrton Senna.

Η καριέρα του στην Formula 1 διήρκεσε μόλις 10 χρόνια και όμως κατάφερε να βρεθεί 80 φορές στο podium, πανηγυρίζοντας 41 νίκες. Άλλαξε 4 ομάδες συνολικά. Αγωνίστηκε κατά σειρά με Toleman, Lotus, McLaren και τη μοιραία Williams. Από το 1984 έως το 1994 κατέκτησε 3 παγκόσμιους τίτλους, συγκεντρώνοντας συνολικά 610 βαθμούς, ενώ βρέθηκε στην pole position σε 65 αγώνες.

Ο πρώτος αγώνας της καριέρας του ήταν το 1984 στο Grand Prix της Βραζιλίας, η πρώτη του νίκη ήρθε το 1985 στην πίστα της Πορτογαλίας. Η πορεία του ήταν ανοδική, κερδίζοντας σταδιακά την καταξίωση και την αποδοχή του κόσμου, το τέλος όμως εντελώς απροσδόκητα ήρθε να μπει στην πίστα του Σαν Μαρίνο, την Ιμολα, το 1994.

Δείτε 12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον κορυφαίο οδηγό της Formula One.

1. Συμμετείχε σε 162 αγώνες στην καριέρα του στην F1, από αυτά μόνο σε ένα δεν προκρίθηκε και αυτό ήταν το Grand Prix του San Marino στην Imola το 1984.

 

2. Ο Α. Senna ήταν αριστερόχειρας.

 

3. Στην rookie σεζόν του ( το 1984 ), ο Senna δηλώνει συμμετοχή σε δύο αγώνες εκτός F1, ήταν: Τα 1.000 χιλιόμετρα του Nurburgring με την ομάδα Joest Racing. Την Porsche 956 μοιραζόταν με τους Stefan Johansson και Henri Pescarolo (οι τρεις τερμάτισαν στην όγδοη θέση). Η άλλη ήταν ένας αγώνας αυτοκινήτων ενιαίου τύπου (Mercedes - Benz 190 2.3 - 16s) για τα εγκαίνια της «νέας» πίστας του Nurburgring. Ο Α. Senna κέρδισε εκεί και τερμάτισε εμπρός από τους Niki Lauda και Carlos Reutemann. Μετά τη νίκη είπε: «Τώρα ξέρω ότι μπορώ να το κάνω».

 

4. Οι Ιάπωνες μηχανικοί της Honda τον φώναζαν «Χάρι» επειδή είχαν δυσκολία να προφέρουν το “Ayrton”.

 

5. Σημείωσε ρεκόρ 8 pole position στο San Marino (1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1994). Η πρώτη του pole (εκκίνηση από την πρώτη θέση από τις 65 συνολικά) ήταν στο Εστορίλ της Πορτογαλίας το 1985 όπου πέτυχε και την πρώτη του νίκη του στην F1.

 

6. Συνολικός αριθμός των pole position στη σεζόν του 1985: Επτά.

 

7. Έσπασε το μακροχρόνιο ρεκόρ του Graham Hill για τις περισσότερες νίκες στο Μονακό (πέντε), πετυχαίνοντας έξι πρώτες θέσεις. Ένα όριο, που δεν έχει ακόμη ξεπεραστεί.

 

8. Οι 8 συνεχόμενες πρώτες θέσεις στην εκκίνηση των αγώνων (από το Ισπανικό Grand Prix του 1988 ως των αγώνα των Ηνωμένων Πολιτειών το 1989) δεν έχει καταρριφθεί ακόμη αν και έχει ισοφαριστεί μία φορά.

 

9. Ο A. Senna ξεκίνησε κάθε έναν από τους 16 αγώνες της σεζόν του 1988, από την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Κέρδισε τους οκτώ από αυτούς.

 

10. Το 1986, ο Senna κέρδισε το Ισπανικό Grand Prix με διαφορά μόλις 0,014 δευτερόλεπτα (από τον Nigel Mansell), εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις μικρότερες διαφορές σε τερματισμό στην ιστορία του αθλήματος.

 

11. Κράτησε το επώνυμο της μητέρας του (Senna) -το κανονικό του επώνυμο είναι da Silva-, γιατί θεωρούσε πως ήταν λιγότερο κοινότυπο.

 

12. Δεν κατάφερε να τερματίσει σε κανένα αγώνα του 1994, ξεκινόντας από το Grand Prix της Βραζιλίας ως το θανατηφόρο ατύχημα του στην Imola.

Στα video που ακολουθούν δείτε ένα αφιέρωμα στον A.Senna από τον καλύτερο δημιουργό clip στο διαδίκτυο Antti Kalhola αλλά και τον απίθανο γύρο για τις κατατακτήριες δοκιμές στο Μονακό

 

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα