Η ιδέα από πλευράς Alpha για μια καθημερινή εκπομπή με ανάλαφρη θεματολογία, απέναντι στα ενημερωτικά προγράμματα των αντιπάλων σταθμών, στέφθηκε με επιτυχία. Βέβαια, δεν μιλάμε για παρθενογέννηση. Το εγχείρημα το είχε δοκιμάσει πρώτος ο Σταμάτης Μαλέλης στο Star, με την Ελεονώρα Μελέτη και ήταν άκρως επιτυχημένο. Η κρίση όμως, έκανε τους ιθύνοντες να εγκαταλείψουν τη συγκεκριμένη ζώνη.

Ο Alpha τόλμησε και κέρδισε. Με το «πάντρεμα» της μπαρουτοκαπνισμένης εγκύου, Σταματίνας Τσιμτσιλή και της ταλαντούχας θεσσαλονικιάς Ελένης Τσολάκη, κατάφερε σχετικά εύκολα να σημειώσει αξιομνημόνευτα νούμερα τηλεθέασης. 17,1% (τα «νεανικά» νούμερα είναι πολύ πιο ψηλά) στο σύνολο της τηλεθέασης από την τρίτη ημέρα δεν είναι και λίγο. Ειδικά σε έναν σταθμό που δεν είχε στη συγκεκριμένη ζώνη «γκελ» έπειτα από τη φυγή του Γιώργου Αυτιά.

Στο Star μπορούν να χτυπάνε το κεφάλι τους, μπορεί και όχι, αφού η επανάληψη της εκπομπής του Φώτη Σεργουλόπουλου και της Μαρίας Μπακοδήμου, σημειώνει αξιοπρεπή ποσοστά. Αυτό που μπορεί να ξενίζει είναι η παρακολούθηση τόσο ελαφρών προγραμμάτων από το… αξημέρωτο, αλλά αυτό είναι άλλο case study.

Εκτός από το «Happy Day», ο Alpha τόλμησε ακόμη μια κίνηση που αποδείχθηκε «λίρα εκατό». Η σειρά «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» μπήκε σε χωράφια… MEGA, αλλά κατάφερε να σταθεί και να δώσει άλλη διάσταση στο πρόγραμμα της prime time του τηλεοπτικού σταθμού.

Αν μιλάμε βέβαια για «ματ», τότε θα πρέπει να σταθούμε στην επιλογή των ιθυνόντων του ΑΝΤ1, που άφησαν στην άκρη τα τούρκικα και επένδυσαν… Ελληνικά. Η επιλοφή του «Μπρούσκου» για το lead in του δελτίου, κατάφερε ένα διπλό χτύπημα. Από τις 19:00 έως τις 20:55 το κανάλι του Αμαρουσίου παίρνει πλέον την πρωτιά. Αυτό συμβαίνει έπειτα από χρόνια «δικτατορίας» της Έλενας Ακρίτα και του Γιώργου Κυρίτση, που με τα καθημερινά τους σίριαλ για λογαριασμό του σταθμού της Μεσογείων «χτυπούσαν… 40άρια»! Και με αυτή τη φόρα, το δελτίο του σταθμού τερμάτιζε πρώτο και με διαφορά. Πλέον, στο MEGA ψάχνουν το αντίδοτο…

Επίσης, το Voice αποτελεί μια νέα παραγωγή που φαίνεται πως ορθώς έπραξε και επένδυσε πάνω της ο ΑΝΤ1. Δεν είναι μόνο τα ποσοστά τηλεθέασης, είναι πως ενισχύει και το branding του καναλιού.

Από την άλλη, το MEGA τώρα κάνει κάποιες κινήσεις, αλλά δεν εμπεριέχει «ανακάτεμα τράπουλας». Το «Μοντέρνα Οικογένεια» είναι μυθοπλασία κάτι στο οποίο το «μεγάλο κανάλι» έχει το know how να το κάνει, ενώ το «Just the two of us» είναι δοκιμασμένο. Στοίχημα για το σταθμό θα είναι η νέα εκπομπή που θα παρουσιάζει η Σμαράγδα Καρύδη.

Λίγο πιο βόρεια, στο Star, η ένεση ενημέρωσης που έκανε ο σταθμός δεν είχε εντυπωσιακά αποτελέσματα στην τηλεθέαση, αλλά φυσικά και τέτοια εγχειρήματα απαιτούν επιπλέον κόπο και χρόνο. Η μεγάλη επιτυχία ήρθε όμως από μια τέτοια εκπομπή, ενημερωτικού χαρακτήρα, τον «Ενικό» του Νίκου Χατζηνικολάου, που διατάραξε το πολύχρονο ραντεβού ανάμεσα στην «Ανατροπή» και τους τηλεθεατές τα βράδια της Δευτέρας. Και τέτοιες εκπομπές, «άλογα κούρσας» χρειάζονται σε ένα κανάλι που προσπαθεί να αλλάξει την ταυτότητά του.

Οι παραπάνω κινήσεις είναι επιτυχημένες. Οι αποτυχήμενες σαφώς και είναι περισσότερες, αλλά αυτό συμβαίνει στη ζωή. Πάντα οι αποτυχίες είναι περισσότερες από τις επιτυχίες. Εκείνο που δεν έχουμε δει είναι νέα concept εκπομπών, όπως αυτό του Νίκου Χατζηνικολάου. Το Voice είναι έτοιμο προϊόν, ενώ το «Happy Day» είναι μια παραδοσιακή εκπομπή της ιδιωτικής τηλεόρασης.

Ζούμε στην εποχή που ανά πάσα στιγμή μπορούμε να παρακολουθήσουμε τα κορυφαία show του κόσμου, καλό θα είναι η ελληνική τηλεόραση να ανεβάσει λίγο τα standards της, να εκπαιδεύσει καλύτερα το κοινό της. Αλλιώς, κινδυνεύει να βρεθεί σε 5 χρόνια χωρίς νεανικό κοινό που τόσο το κυνηγάει!