Λίγα λεπτά αφότου το σύστημα εντοπισμού του Boeing είχε διακόψει τη λειτουργία του, ο πιλότος του εξαφανισμένου αεροπλάνου επικοινώνησε με το Κέντρο Εναέριας αλλά δεν ανέφερε το συγκριμένο πρόβλημα. Στην αποκάλυψη αυτή προέβη ανώτερος αξιωματούχος της μαλαισιανής κυβέρνησης ενισχύοντας τις θεωρίες πως ένας από τους πιλότους μπορεί να έχει εμπλοκή στην αλλαγή πορείας του αεροπλάνου. 

Κι ενώ τα σενάρια περί σκόπιμης αλλαγής της πορείας του αεροπλάνου, έμοιαζαν τις πρώτες ώρες με… θεωρίες συνομωσίας, μοιάζουν πλέον να έχουν αρκετή δόση αλήθειας. Αυτό που φαίνεται να μπαίνει στο μικροσκόπιο είναι το παρελθόν ενός από τους πιλότους. Ένα από τα κρίσιμα ζητήματα γύρω από το πότε ακριβώς πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνομιλία, απαντήθηκε και το θρίλερ παίρνει μια νέα διάσταση.

 Ο υπουργός Άμυνας της Μαλαισίας προσέθεσε μια πολύ κρίσιμη λεπτομέρεια για το τι συνέβαινε στο πιλοτήριο του μοιραίου Boeing τα 40 λεπτά της πτήσης πριν χαθεί η επαφή του jet με τους ελεγκτές εδάφους. Το τελευταίο λεκτικό μήνυμα στον πύργο ελέγχου ήταν το εξής: «Όλα εντάξει, καλή νύχτα». Το είπε κάποιος από το πιλοτήριο και αφού είχε προηγηθεί η διακοπή της μετάδοσης από το βασικό σύστημα εντοπισμού, το όποιο και είχε και ίσως είχαν κλείσει. Έτσι, φαίνεται πως οι Μαλαισιανές Αρχές θα επικεντρώσουν τις έρευνες στους πιλότους του Boeing, Capt. Zaharie Ahmad Shah και του νεότερου του, Fariq Abdul Hamid.

Αξιωματούχοι της Μαλαισίας που ενημέρωσαν εκπροσώπους από 22 χώρες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αναζήτηση, από τη στιγμή που τα δορυφορικά δεδομένα δείχνουν πως το αεροπλάνο πετούσε σχεδόν έξι ώρες, μετά την «εξαφάνισή» του από τα στρατιωτικά ραντάρ. Ο κ. Hishammuddin δήλωσε πως η Μαλαισία θα ζητήσει επίσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα, τη Γαλλία και άλλες χώρες για την παροχή δορυφορικών δεδομένων.

Αμέσως μετά την εξαφάνιση, πράκτορες του FBI και ερευνητές επικεντρώθηκαν στα ονόματα των πιλότων και των επιβατών. Σύμφωνα με τις Αρχές της Μαλαισίας δεν βρέθηκε κάτι το σημαντικό για κανέναν από τους επιβάτες, αν και κάποιες χώρες δεν έδωσαν πολλά στοιχεία.

«Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα, οπότε ο καθένας στο αεροπλάνο, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως εν δυνάμει ύποπτος», τόνισε ο καθηγητής Gunaratna σε τηλεφωνική του συνέντευξη στους New York Times. «Σε αυτό το στάδιο της έρευνας, είναι σημαντικό να είμαστε ανοικτοί σε όλα τα ενδεχόμενα», προσέθεσε.

Σύμφωνα με αυτά που υποστήριξε και ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, πως «η εξαφάνιση του αεροπλάνου ήταν μια ηθελημένη προσπάθεια κάποιου που επέβαινε στο αεροπλάνο». Τα δορυφορικά δεδομένα επιβεβαιώνουν πως το αεροπλάνο άλλαξε πορεία προς τα δυτικά, όταν πετούσε πάνω από τη θάλασσα της Νότιας Κίνας. Δύο είναι οι «διάδρομοι» που εξετάζονται. Ο ένας στο βόρειο τμήμα γύρω από τα σύνορα του Καζακστάν, το Τουρκμενιστάν και τη βόρεια Ταϊλάνδη. Ο δεύτερος, στο νότιο τμήμα που εκτείνεται από την Ινδονησία προς το νότιο Ινδικό Ωκεανό. 

Θα μπορούσε όμως το αεροπλάνο να προσγειωθεί με ασφάλεια; Ο πιλότος Captain Ross Aimer, σύμβουλος της αεροπορίας που ήταν προηγουμένως εκπαιδευτής για το Boeing 777, αποκάλυψε στο TIME πως ένας πιλότος με «ιδιαίτερες ικανότητες και την εμπειρία» θα μπορούσε να προσγειώσει το αεροσκάφος σε μόλις 900 μέτρα. «Είναι κατανοητό πως αν αυτό ήταν μέρος ενός σχεδίου θα μπορούσε το αεροπλάνο να βρίσκεται ακόμη και σε ένα στρατόπεδο κάπου στη μέση κάποιας ζούγκλας», τόνισε για να προσθέσει: «Θα μπορούσε να προσγειωθεί ακόμα και σε μια παραλία ή μικρή λωρίδα γης».

Άλλες πιθανές θεωρίες που περιλαμβάνουν την απώλεια πίεσης στην καμπίνα, με αποτέλεσμα επιβάτες και πλήρωμα να χάσουν τις αισθήσεις τους, κακή λειτουργία του αυτόματου πιλότου, που θα ανάγκαζε το αεροπλάνο να παρέκκλινε της πορείας του φαίνεται πως δεν κερδίζουν έδαφος, αφού η φαινομενικά σκόπιμη διαδρομή και οι πολλές αλλαγές κατεύθυνσης, τις καθιστούν απίθανες.