Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2014 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία. Η χρονιά αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον αφού οι κανονισμοί έχουν αλλάξει και αυτό σημαίνει πως οι περισσότερες οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν.

Πολλά τα νέα πράγματα στη χρονιά του 2014 για την F1. Εκτός από την εμφάνιση των μονοθεσίων η σημαντικότερη αλλαγή βρίσκεται στον κινητήρα. Τα moteur είναι turbo 1.600 κ.εκ με 6 κυλίνδρα διάταξης «V». Το μέγιστο όριο στροφών θα είναι οι 15.000 σ.α.λ.Το βάρος του κινητήρα δε θα πρέπει να είναι κάτω από 155 κιλά. Επιπλέον, θα υπάρχει εσωτερική μίζα, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός θα μπορεί να ενεργοποιεί μόνος του τον κινητήρα, σε περίπτωση που για κάποιο λόγο σβήσει.

Τα κιβώτια ταχυτήτων θα έχουν 8 και όχι 7 σχέσεις. Τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ERS) έχουν διπλάσια ισχύ στα 120 KW, δηλαδή 160,9 ίππους, και ο οδηγός θα μπορεί να τα χρησιμοποιεί για 8,4 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο. Από τη στιγμή που το μονοθέσιο θα μπαίνει στο pit lane, ο μόνος κινητήρας που θα λειτουργεί θα είναι ο ηλεκτροκινητήρας, καθώς ο κανονικός κινητήρας θα σβήνει αυτόματα.

Το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου δε θα πρέπει να είναι κάτω από 660 κιλά.

 

Μετά τις τρεις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν κατά τη διάρκεια των οποίων οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν για πρώτη φορά τα ολοκαίνουργια μονοθέσια, η φετινή σεζόν της Formula 1 ξεκινά στην Αυστραλία με μία εντελώς νέα γκάμα ελαστικών.

Η Pirelli έχει επιλέξει τις γόμες P Zero White medium και P Zero Yellow soft για το Σαββατοκύριακο, που ταιριάζουν άριστα στα χαρακτηριστικά της πίστας της Μελβούρνης. Όπως όλα τα ελαστικά του 2014, η μεσαία και μαλακή γόμα είναι ελαφρώς σκληρότερες και πιο ανθεκτικές από τις αντίστοιχες περσινές, χωρίς θυσίες στις επιδόσεις.

 

Η πίστα μέσα από τις σημειώσεις των μηχανικών της Pirelli

Η Μελβούρνη, που φιλοξενεί το Αυστραλιανό Grand Prix από το 1996, είναι μία πίστα χαμηλής πρόσφυσης και γενικά αρκετά ολισθηρή. Αυτό αυξάνει το σπινάρισμα που συνεπάγεται αύξηση του degradation.

Το φρενάρισμα είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στη Μελβούρνη. Υπάρχουν αρκετά σημεία με δυνατά φρεναρίσματα έως και 5G (περίπου 5 φορές το βάρος των μονποθεσίων). Αυτό μπορεί να προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών και τοπική φθορά, που οδηγεί σε απώλεια ζυγοστάθμισης και ανομοιόμορφη φθορά.

Φέτος, υπάρχει νέο ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (brake by wire), που προσαρμόζει την πίεση πέδησης στους πίσω τροχούς για την αντιστάθμιση της λειτουργίας των νέων συστημάτων ανάκτησης ενέργειας. Και αυτό έχει μία κάποια επίδραση στα πίσω ελαστικά.

Υπάρχουν εννέα σημεία, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με την πλήρη δύναμή τους απελευθερόνοντας δύναμη (περίπου) 760 ίππων στην πίστα. Αυτό συχνά προκαλεί περισσότερο σπινάρισμα και κατά συνέπεια degradation.

Η αεροδυναμική πίεση έχει μειωθεί φέτος κάτι που επίσης επιδρά στα ελαστικά. Η αυξημένη ολίσθηση μπορεί να προκαλέσει ομοιόμορφη φθορά και graining – αν και από ότι φάνηκε στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν, το graining έχει μειωθεί και το blistering έχει εξαφανιστεί παρά την απώλεια αεροδυναμικής πίεσης.

Το πίσω αριστερό ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη, με 10 δεξιές στροφές και έξι αριστερές. Οι διαμήκεις δυνάμεις στα ελαστικά είναι πιο σημαντικές από τις εγκάρσιες.

Πέρσι, ο Kimi Raikkonen κέρδισε τον αγώνα από την έβδομη θέση εκκίνησης με στρατηγική δύο pit stop: ξεκινώντας με supersoft ελαστικό και ολοκληρώνοντας δύο stints με medium. Αυτό αποδείχτηκε αποφασιστικής σημασίας για τη νίκη του, ενώ οι υπόλοιποι πιλότοι της πρώτης εξάδας έκαναν τρία pit stop.

«Είναι η πιο ριζική ανανέωση κανονισμών στη σύγχρονη εποχή της F1, γι’ αυτό έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα τελείως διαφορετικό σετ ελαστικών σύμφωνα με τα νέα χαρακτηριστικά των μονοθεσίων του 2014» δήλωσε ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli και πρόσθεσε: «Οι δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν έχουν αναδείξει την πρόκληση των νέων κανονισμών για όλους, αλλά δουλέψαμε πολύ σκληρά σε όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς και το χειμώνα προκειμένου να δημιουργήσουμε μία φρέσκια γκάμα ελαστικών ειδικά σχεδιασμένη για τα μονοθέσια τελευταίας γενιάς. Τα ελαστικά αυτά αποτελούνται από νέες γόμες και δομές που περιορίζουν το degradation διατηρώντας το ίδιο επίπεδο επιδόσεων. Έτσι, η πρόβλεψή μας παραμένει στα δύο έως τρία pit stops ανά μονοθέσιο στη Μελβούρνη, αν και θα μπορέσουμε να κάνουμε πιο ακριβείς προβλέψεις αφού δούμε τα μονοθέσια στην πίστα στις ελεύθερες δοκιμές. Ο πρώτος αγώνας της σεζόν είναι πάντα απρόβλεπτος και για φέτος αυτό ισχύει περισσότερο από ποτέ».

 

«Ανέκαθεν μου άρεσε το Albert Park: για τον οδηγό έχει μερικά στοιχεία από σιρκουί δημόσιων δρόμων όπως του Μονακό αλλά και κάποια χαρακτηριστικά πιο παραδοσιακής πίστας όπως η Βαρκελώνη. Ειδικά φέτος η Μελβούρνη επιφυλάσσει ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις» δήλωσε ο Jean Alesi, τεχνικός σχολιαστής της Pirelli και πρόσθεσε: «Με την επιστροφή των turbo, η Formula 1 υφίσταται μία ριζική μεταμόρφωση τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σε οδηγικό στυλ. Υπάρχει περισσότερη ροπή κατά την επιτάχυνση και στην έξοδο από τις στροφές, που σημαίνει ότι τα ελαστικά πρέπει να είναι ακόμα πιο ανθεκτικά στο σπινάρισμα και στις πλευρικές επιταχύνσεις. Οι πιλότοι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους όλα αυτά και να προσέξουν να μην επιταχύνουν πολύ δυνατά και ώστε να μη γλιστράει το μονοθέσιο».

Alonso και Hamilton τον πρώτο λόγο (;)

Στην Αυστραλία πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα ελεύθερα χρονομετρημένα. Στο πρώτο σκέλος τον καλύτερο χρόνο έκανε ο Fernando Alonso (Ferrari) δείχνοντας πως η Ιταλική ομάδα είναι σε καλό δρόμο. Στο δεύτερο μέρος, τον πρώτο λόγο είχαν οι Mercedes AMG GP με τον L. Hamilton να κάνει τον καλύτερο χρόνο, σπάζοντας το 1:30 και τον έτερο πιλότο, τον Rosberg να ακολουθεί.

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τον τέταρτο χρόνο του S. Vettel. Η Red Bull, που μέχρι τώρα δεν έχει εντυπωσιάσει, κινήθηκε γρήγορα καλύπτοντας μάλιστα 41 γύρους κάτι που σημαίνει πως έχει βελτιωθεί και η αξιοπιστία. Αυτή ουσιαστικά ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη μέρα δοκιμών για το νέο μονοθέσιο της Red Bull.

Τέλος η μεγάλη μεταγραφή, ο Kimi Raikkonen της Ferrari, βρέθηκε στην 7η και 9η θέση των δυο δοκιμασιών, ένα δευτερόλεπτο πίσω απο τον Alonso.

Ο αγώνας θα μεταδοθεί την Κυραική από το κανάλι του OTE TV live στις 8 το πρωί και στον ALPHA σε μαγνητοσκόπηση στις 15:00

https://www.youtube.com/watch?v=W1s_byqodds