• ARCHIVE
  • 18 Φεβρουαρίου 2014

Η Ελλάδα, ο τουρισμός οι αμαρτίες και τα… περασμένα μεγαλεία!

Που είναι εκείνες οι εποχές που το καλοκαίρι made in Greece «πρωταγωνιστούσε» σε όλους τους ταξιδιωτικούς οδηγούς του κόσμου; Του Χρήστου Ξανθάκη.

  • ARCHIVE
  • 18 Φεβρουαρίου 2014

Η Ελλάδα, ο τουρισμός οι αμαρτίες και τα… περασμένα μεγαλεία!

Που είναι εκείνες οι εποχές που το καλοκαίρι made in Greece «πρωταγωνιστούσε» σε όλους τους ταξιδιωτικούς οδηγούς του κόσμου; Του Χρήστου Ξανθάκη.

Είναι αυτή η εποχή του χρόνου που ο πολιτισμένος κόσμος μαγειρεύει τις διακοπές του. Κλείνει αεροπορικά εισιτήρια, κάνει κρατήσεις σε ξενοδοχεία, τσεκάρει μεταφορικά μέσα και διαβατήρια. Στο εξωτερικό βεβαίως όλα αυτά, διότι εντός των συνόρων, εντός της Ελλάδος για να το πω ξεκάθαρα, εννιά στους δέκα αναρωτιούνται αν θα έχουν λεφτά να πληρώσουν air condition το καλοκαίρι και όχι αν θα πάνε διακοπές. Sic transit gloria mundi...

Ας ξεπεράσουμε όμως το σύνδρομο «φάτε μάτια ψάρια» και ας πάμε στα φρέσκα. Στα δημοσιεύματα των ταξιδιωτικών περιοδικών, που ασκούν αναμφισβήτητη επιρροή στους υποψήφιους ταξιδιώτες. Εδώ θα ενημερωθούν για τους μοδάτους προορισμούς, εδώ θα μάθουν μικρά μυστικά των ντόπιων, εδώ θα πληροφορηθούν τί παίζει και τι δεν παίζει στην αγορά. Εδώ θα δουν και τις απαραίτητες διαφημιστικές καταχωρήσεις, που όπως έλεγαν και οι παλαιότεροι δημοσιογράφοι «ύλη είναι κι αυτές». Διαφημιστικές καταχωρήσεις, από τις οποίες απουσιάζει εντελώς η Ελλάδα.

Παλιές και γνωστές αμαρτίες. Μια φορά κι έναν καιρό, όταν τσαλαβουτάγαμε στη χλίδα, το Υπουργείο Τουρισμού είχε παραγγείλει διαφημιστικά προγράμματα σε όλα τα media του κόσμου. Οι ξένοι είπαν «ναι» ενθουσιωδώς, οι ρεκλάμες μπήκαν κανονικά και με το νόμο, τα λεφτά δεν έφτασαν ποτέ στα λογιστήρια. Κι από τότε μας το κρατάνε μανιάτικο και δεν την προβάλουν την Ελλαδίτσα ούτε με το σταγονόμετρο. Ούτε υπό την απειλή όπλου. Το πολύ-πολύ να φιγουράρει η χώρα μας από καιρού εις καιρόν σε κάποιο ρεπορτάζ. Όταν κάποτε δεν προλαβαίναμε κάποτε να μετράμε εξώφυλλα.

Να δούμε όμως τα καινούρια. Ξεκινώ από το τελευταίο τεύχος του «Travel + Leisure» που φιλοξενεί ειδικό αφιέρωμα στις «Ονειρεμένες Παραλίες». Στο ρεπορτάζ δεν φιγουράρει ούτε μια ελληνική παραλία, αλλά υπάρχει μια… μονομαχία μεταξύ της Μυκόνου και του Σεν Τροπέ. Όπου το νησί των ανέμων εκπροσωπείται από μια εικόνα της Τζάκυ Ωνάση (αδιευκρίνιστο γιατί...) και παίζει μπάλα ως εξής στις διάφορες κατηγορίες: 
Ποιοί συχνάζουν: Έλληνες διακοπεύοντες, celebrities και χαϊκλασάτοι gay από την Ευρώπη και αλλού.
Η δημοφιλής παραλία: Η Ψαρού, στην οποία πρέπει να πιάσετε τραπέζι στο Nammos.
Η παραλία των ψαγμένων: Ο Άγιος Ιωάννης, με το Hippie Fish όπου πρέπει να πιείτε ροζέ κρασί.
Που θα μείνετε: Στο ξενοδοχείο Belvedere,
Τι θα φορέσετε: Τα θηλυκά μικροσκοπικά μπικίνι με παρεό και τα αρσενικά τη στολή του λευκού λινού.
Σημειώνω ότι μέσα στο τεύχος η Ελλάδα εμφανίζεται επίσης δια της πλαγίας οδού, μέσα από καταχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων που διαφημίζουν ταξιδάκια του τύπου «Από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη» και «Από την Αθήνα στη Βαρκελώνη». 

Συνεχίζω με το τελευταίο τεύχος του «Travel» του περιοδικού των Sunday Times. Εκεί λοιπόν κατοικοεδρεύει ρεπορτάζ για τα 75 πιο σέξι ξενοδοχεία της υφηλίου. Για ρομαντικούς, για αισθησιακούς, για όσους και όσες τέλος πάντων ονειρεύονται ένα περιβάλλον που δεν θα είναι αφιερωμένο αποκλειστικά και μόνο στις μπίζνες. Ανάμεσά τους θα βρούμε το Kinsterna Hotel & Spa στην Μονεμβάσια και το Andromeda Hotel στην Σαντορίνη. Δόξα τω Θεώ, δεν είμαστε τελείως απόντες από τον σέξι κατάλογο, πράγμα που όσο να 'ναι ανεβάζει λίγο το ηθικό. Και όχι μόνο!

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα