Στο Βερολίνο συγκεντρώνεται από τις 6 Φεβρουαρίου το καλλιτεχνικό ενδιαφέρον όσων αγαπούν τον κινηματογράφο για το 64o Διεθνές Φεστιβάλ Berlinale. Εκεί βρίσκεται και ο George Clooney όχι μόνο με την ιδιότητα του ηθοποιού αλλά και σκηνοθέτη-σεναριογράφου της νέας του ταινίας «The Monuments Men». Η υπόθεση αφορά μία μάλλον παράδοξη διμοιρία που αποτελείται από διευθυντές μουσείων και ειδικούς τέχνης, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, με αποστολή τη διάσωση μοναδικών έργων τέχνης από τους Ναζί και μάλιστα έχει πραγματική ιστορική βάση.

Με αφορμή την υπόθεση της ταινίας, στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε μετά την προβολή της στο Βερολίνο, ο George Clooney ρωτήθηκε σχετικά με το αν θα έπρεπε η Αγγλία να επιστρέψει στην Ελλάδα τα έργα τέχνης της, τα οποία παρεμπιπτόντως επίσης αποκτήθηκαν με αμφιλεγόμενες μεθόδους.

«Θεωρώ ότι είναι μια καλή ιδέα. Νομίζω ότι αυτό θα ήταν ένα πολύ δίκαιο και πολύ καλό πράγμα, θα ήταν το σωστό πράγμα να γίνει». Ο καλλιτέχνης επίσης δήλωσε ότι η υπόθεση της Ελλάδας σχετικά με τα αριστουργήματα της ευσταθεί.

Η υπόθεση των έργων τέχνης που έχουν αφαιρεθεί από την Ελλάδα και βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο επανέρχεται κατά περιόδους και αποτελεί μόνιμό αγκάθι με κύριο σημείο τριβής τα μάρμαρα του Παρθενώνα, που λανθασμένα αποκαλούνται και Ελγίνεια. Ωστόσο, και στο Μουσείο του Λούβρου υπάρχουν γλυπτά που πιθανόν θα έπρεπε να επιστραφούν αν πραγματικά άνοιγε αυτή η συζήτηση και μάλιστα όχι μόνο στην Ελλάδα.

Παρά τις καλές του προθέσεις απέναντι στην Ελλάδα, η ταινία του George Clooney ως τώρα έχει πάρει μέτριες κριτικές και για την ακρίβεια ελπίζει ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα την αναστήσει. Στην ταινία «The Monuments Men» παίζουν, εκτός από τον ίδιο, οι Matt Damon, Bill Murray, John Goodman, Jean Dujardin, Bob Balaban, Hugh Bonneville, Cate Blanchett και ο κυπριακής καταγωγής Dimitri Leonidas.

Το φεστιβάλ Berlinale ολοκληρώνεται στις 16 Φεβρουαρίου και θεωρείται από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις εισιτηρίων στο ευρύ κοινό και όχι μόνο στους επαγγελματίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας.