Patrick Tatopoulos: Ο Έλληνας «μάγος» των εφέ που κάνει το Hollywood ομορφότερο!

Ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τις υπερπαραγωγές «Underworld», «I, Robot» και πολλές ακόμα επιστρέφει με το έπος «300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας». Της Βάλιας Μπουγιουκλή.

Patrick Tatopoulos: Ο Έλληνας «μάγος» των εφέ που κάνει το Hollywood ομορφότερο!

Ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τις υπερπαραγωγές «Underworld», «I, Robot» και πολλές ακόμα επιστρέφει με το έπος «300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας». Της Βάλιας Μπουγιουκλή.

Έφερε το τέλος του κόσμου, ζωντάνεψε τους χειρότερους εφιάλτες, δημιούργησε τέρατα, άνοιξε  πύλες για άλλες διαστάσεις, ενορχήστρωσε μία από τις μεγαλύτερες εισβολές εξωγήινων στον πλανήτη μας – και είναι Ελληνας! Αυτό το  προφίλ θα μπορούσε να φωτογραφίζει τις καταστροφικές κινήσεις της πολιτικής ηγεσίας της χώρας μας αλλά ευτυχώς δεν αφορά την ελληνική λαμογιά και τις συνέπειές της – αφορά τον Ελληνα Patrick Tatopoulos τον «μάγο» του Χόλιγουντ που σχεδίασε, δημιούργησε, έδωσε και συνεχίζει να δίνει σάρκα και οστά, στους υπέροχους κόσμους της βιομηχανίας των ονείρων.  Σε δυστοπικές προεκτάσεις και σε ουτοπίες. Σε παραμύθια και σε εφιάλτες. Είναι ο Ελληνας «Μάγος του Οζ» που εισέβαλε στο Χόλιγουντ και δημιούργησε την δική του «Χώρα των Θαυμάτων». Κυρίες και κύριοι, γνωρίστε τον «Φανταστικό Κόσμο του mister  Tatopoulos»!

Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων

Γεννημένος στο Παρίσι με πατέρα μετανάστη από τη Μακεδονία και μητέρα Γαλλίδα, ο Patrick είχε από μικρός «κόλλημα» με τις ηρωικές ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας καθώς και με τις περιπέτειες των ηρώων των κόμικ. Τις ελληνικές ρίζες του δεν τις ξέχασε ποτέ, ούτε καν από παιδάκι, κι έχοντας ζήσει μια ολόκληρη δεκαετία από τα παιδικά του χρόνια στην Ελλάδα, μιλά άπταιστα ελληνικά μαζί με γαλλικά και αγγλικά.

Στη χώρα μας προφανώς κανείς δε θυμάται τον νεαρό που δούλευε σε διαφημιστικά σποτ και παράλληλα σχεδίαζε και ονειρευόταν τη δημιουργία φανταστικών πλασμάτων που θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύσουν μία πρωτότυπη μυθοπλασία.

Γιατί ο Patrick είχε φαντασία, είχε όραμα, ήθελε να δει τα πλάσματα του μυαλού του να ζωντανεύουν. Και τα κατάφερε. Μακριά από τις γραφειοκρατίες που τον απογοήτευσαν όταν επιχείρησε να ξεκινήσει το πρότζεκτ του επί ελληνικού εδάφους, βρέθηκε στο Χόλιγουντ και σε ένα από τα μεγαλύτερα blockbuster της ιστορίας του σινεμά: την «Μέρα Ανεξαρτησίας». Ο Patrick Tatopoulos είναι ο άνθρωπος που μας έκανε να πιστέψουμε στην πιο καταστροφική, θεαματική εισβολή που έγινε ποτέ στη Γη, χάρη στα θρυλικά εφέ που δημιούργησε. Τι άλλο μπορεί να περιμένει κανείς από έναν …. Μάγο της κινηματογραφικής παραίσθησης;

Ο Ελληνας Μάγος των Visual Effects

Ο Peter Jackson για να κάνει τις παραγωγές του δημιούργησε τη Weta. O Tatopoulos έκανε την δική του Tatopoulos Design Inc. για να μπορεί να κινείται σε παραγωγές στον fantasy world που τόσο λατρεύει. Και τελικά δημιούργησε πολλά περισσότερα απ’ ότι θα περιμέναμε οι θεατές και η ίδια η βιομηχανία του κινηματογράφου. Αυτές είναι κάποιες από τις καλύτερες ταινίες στο σύγχρονο sci-fi σινεμά  που αποτελούν σταθμό, οφείλουν μεγάλο μέρος της επιτυχίας τους στη φαντασία ενός και μόνου ανθρώπου, και αν ακόμη δεν τις έχετε δει, αυτή είναι η ευκαιρία σας να τις ανακαλύψετε. 

1994: Ανοίγουν οι Πύλες για μία από τις σπουδαιότερες sci-fi μυθολογίες. Το Stargate είναι εδώ. Γίνεται μόδα στις τηλεοπτικές σειρές, ανοίγει σινε-τηλεοπτική μυθολογία που είναι εδώ και ..αιώνες υπό συζήτηση..! Συνεχίζουμε να ευελπιστούμε σε ένα sequel.

1996: Ερχεται η Αποκάλυψη!  Ένα από τα μεγαλύτερα blockbuster όλων των εποχών οφείλει το… καταστροφικό πέρασμά του στον «δικό» μας Patrick Tatopoulos, τον σχεδιαστή των εφέ που έγραψαν ιστορία! Η «Μέρα Ανεξαρτησίας» δεν θα ήταν αυτό που ξέρουμε αν δεν υπήρχαν τα εφέ, ο σχεδιασμός των εξωγήινων και η καλλιτεχνική διεύθυνση του Tatopoulos.

1998: Dark City, Το σκοτεινό αριστούργημα του Alex Proyas , για έναν άνθρωπο που παλεύει με το παρελθόν του και με τον σκηνοθέτη/σεναριογράφο να μας οδηγεί σε μία αινιγματική κατάληξη , έχει την υπογραφή της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οραματιστή Proyaς και του σχεδιαστή Tatopoulos που συμβάλει στην παραγωγή και την εμβληματική σκηνογραφία της ταινίας.

2000: Pitch Black. Ένα νέο franchise γεννιέται και ο Vin Diesel γίνεται σταρ ενώ ο Tatopoulos σχεδιάζει και ζωντανεύει τα απειλητικά πλάσματα της ταινίας.

2003: Underworld, ο Patrick Tatopoulos υπερβάλει εαυτόν και δημιουργεί μία νέα μυθολογία για βαμπίρ και λυκάνθρωπους. Ο σχεδιασμός του από το ομώνυμο προϋπάρχον κόμικ  σπάει τα ταμεία παγκοσμίως, κάνει fan favorite και αστέρι πρώτης γραμμής την Kate Beckinsale και δημιουργεί στρατιές οπαδών.

2004: «Εγώ, Το Ρομπότ». Ο Tatopoulos  ξανασυνεργάζεται με τον Alex Proyas και δουλεύει πάνω στην πιο λεπτομερή, αναλυτική, περίπλοκη ταινία που είχε κάνει μέχρι τότε, το «I, Robot», με πρωταγωνιστή τον Will Smith. Μία πρόκληση για όλους τους συντελεστές και την μεγαλύτερη ίσως πρόκληση στην καριέρα του καθώς θα έπρεπε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ταινίας που βασίζεται σε διηγήματα της αυθεντίας της επιστημονικής φαντασίας Ισάακ Ασίμοφ. 

Ο χαρακτήρας του ρομπότ Σάνι αποτελεί δείγμα της τεχνολογίας αιχμής στο φωτορεαλισμό. Πρόκειται για τον πιο ρεαλιστικό, συναισθηματικά ολοκληρωμένο , τρισδιάστατο CGI χαρακτήρα που είχε δημιουργηθεί μέχρι τότε στον κινηματογράφο. Ο Tatopoulos σχεδίασε όλα τα ρομπότ που εμφανίζονται στην ταινία και οραματίστηκε, σχεδίασε και δημιούργησε τον μελλοντικό υλικό κόσμο του 2035.

Ο «Μάγος» Tatopoulos δεν σταματά εδώ.  Εχοντας δουλέψει σε τεράστια blockbuster όπως το «2012» και τον «Godzilla» κι έχοντας σχεδιάσει τρομακτικά πλάσματα για καλτ πλέον θρίλερ όπως το «Trick R’ Treat» αλλά και για υπερπαραγωγές τύπου «I Am Legend», το «Silent Hill» και το «Spawn»  καθώς και τα εφέ για περιπέτειες όπως το «Πολύ Σκληρός Για Να Πεθάνει 4», περιμένουμε να δούμε το επόμενο βήμα του «δικού» μας ανθρώπου που αν και δεν του δόθηκαν οι ευκαιρίες στη χώρα του, κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή της «διατροφικής αλυσίδας» του Χόλιγουντ. Με τους δικούς του όρους…

Και για να μην ξεχνιόμαστε η μεγαλύτερη επιβεβαίωση της εξαιρετικής δουλειάς του ήρθε με το συμβόλαιό του για το sequel του «Man of Steel», το πολυσυζητημένο «Batman Vs Superman» στο οποίο ο Tatopoulos θα έχει την επίβλεψη των εφέ και θα δουλέψει στον σχεδιασμό της παραγωγής. Στο μεταξύ, από τις 6 Μαρτίου θα θαυμάσουμε τη δουλειά του στους «300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας» καθώς έχει την καλλιτεχνική διεύθυνση της πολυαναμενόμενης ταινίας. Πραγματικά υπάρχει άνθρωπος που αμφιβάλει ότι αν δεν ήταν ο Tatopoulos, κάποιες υπερπαραγωγές θα ήταν φτωχότερες;

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα