Ταξίδι στην ιστορία και στα (διαφημιστικά) ψέματα του τσιγάρου

Τα Lucky Strike προστατεύουν τον λαιμό από τον βήχα; Ή οι γιατροί προτιμούν τα Camel; Τα πιστεύει κανείς αυτά; Και όμως, στη δεκαετία του ’30, έτσι διαφημίζονταν τα τσιγάρα!

Ταξίδι στην ιστορία και στα (διαφημιστικά) ψέματα του τσιγάρου

Τα Lucky Strike προστατεύουν τον λαιμό από τον βήχα; Ή οι γιατροί προτιμούν τα Camel; Τα πιστεύει κανείς αυτά; Και όμως, στη δεκαετία του ’30, έτσι διαφημίζονταν τα τσιγάρα!

Σήμερα δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην γνωρίζει ότι το τσιγάρο είναι ένας αργός θάνατος – άσχετο κι αν οι περισσότεροι συνεχίζουμε να καπνίζουμε. Και κάποιος στην τελική να μην το γνωρίζει, μόλις αγοράσει το πακέτο, το πρώτο πράγμα που βλέπει πάνω σε αυτά με μεγάλα γράμματα είναι: «Το κάπνισμα μπορεί να σκοτώσει»!

Όμως τα τσιγάρα δεν πωλούνταν πάντοτε έτσι. Για την ακρίβεια πριν από αρκετές δεκαετίας διαφημίζονταν εντελώς διαφορετικά. Σε λίγο θα έλεγαν ότι είναι καλύτερα και από τις… ασπιρίνες.

Δείτε μερικές τρελές διαφημίσεις καπνού, που σήμερα μοιάζουν απλά με αστείο.

Προτίμησε ένα Lucky από ένα γλυκό: Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, τα Lucky Strike πλασαρίστηκαν στην αγορά ως… επιδόρπιο. Τι να το κάνεις το γλυκό μετά το φαγητό όταν έχεις τσιγάρο; Μάλιστα στη διαφήμιση έγραφε ακόμα ότι «η προστασία του λαιμού σας από τους ερεθισμούς και τον βήχα»! Η βιομηχανία γλυκών στις ΗΠΑ αντέδρασε στη διαφήμιση γιατί θεώρησε ότι θα έχανε πελάτες.

Το προτείνουν οι γιατροί: Λίγο καιρό αργότερα η Lucky Strike θα βγάλει νέα αφίσα, στην οποία έλεγε πως 20.679 γιατροί λένε ότι τα Lucky Strike δημιουργούν λιγότερα προβλήματα στον λαιμό από τα άλλα τσιγάρα.

Οι περισσότεροι γιατροί καπνίζουν Camel: Αυτή ήταν η απάντηση της Camel στη δεκαετία του ’40, προκειμένου να ανταγωνιστεί τα Lucky Strike. Και ξέρεις, αφού το καπνίζουν οι γιατροί τότε δεν θα είναι κακό. Απλά πράγματα.

Οι Flintstones κάνουν Winston: Τη δεκαετία του ’60, όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα Winston, επέλεξαν το διάσημο καρτούν Flintstones να τους διαφημίσει. Αφού ήταν τόσο αθώοι οι ήρωες γιατί να μην είναι και τα τσιγάρα.

Κόψε το τσιγάρο ή κάπνισε αληθινά: Με αυτή τη καμπάνια λανσαρίστηκε τη δεκαετία του ’70 η μάρκα True. Έξυπνο, αλλά εξίσου βλαβερό.

Ο φίλος σου ο Joe Camel: Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 η Camel δημιούργησε τη δική της μασκότ (μάλλον για να ανταγωνιστεί τον Maliboro Man). Αυτός ήταν ο Joe Camel, ένας cool και καλός τύπος με ένα τσιγάρο στο στόμα. Τελικά η μασκότ αποσύρθηκε μερικά χρόνια αργότερα, γιατί έρευνες έδειξαν ότι τα παιδιά είχαν συνδέσει τόσο πολύ τον Joe Camel με τα Camel όσο τον Μίκι Μάους με τη Disney. Και έβρισκαν και τους δύο αξιολάτρευτους!

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα