Πάθος, ταχύτητα, ατυχήματα και ράλι Dakar - Η απόλυτη περιπέτεια βρίσκεται στην εκκίνηση

Η γνωστότερη, αλλά και η πλέον αμφιλεγόμενη διοργάνωση, ετοιμάζεται να πατήσει γκάζι και να μας μεταφέρει στον τρελό κόσμο της. Γιώργος Σκευοφύλαξ.

Πάθος, ταχύτητα, ατυχήματα και ράλι Dakar - Η απόλυτη περιπέτεια βρίσκεται στην εκκίνηση

Η γνωστότερη, αλλά και η πλέον αμφιλεγόμενη διοργάνωση, ετοιμάζεται να πατήσει γκάζι και να μας μεταφέρει στον τρελό κόσμο της. Γιώργος Σκευοφύλαξ.

Κάθε χρόνο σηματοδοτεί την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς. Μας ταξιδεύει στα μαγικά τοπία της Νότιας Αμερικής και μας κρατά σε αγωνία για περίπου 15 ημέρες. Κυρίες και κύριοι ετοιμαστείτε για την εκκίνηση του Dakar Rally.

Είναι ίσως η γνωστότερη αλλά και πιο αμφιλεγόμενη διοργάνωση. Κάθε χρόνο κανείς δεν είναι σίγουρος για το αν κάνει καλό ή κακό στον τόπο όπου διεξάγεται (αρχικά ήταν η Αφρική τώρα η Νότια Αμερική) ενώ ακόμη και ο τερματισμός θεωρείτε άθλος, αφού έχει και ανθρώπινα θύματα...

Ο αγώνας του Dakar για το 2014 έχει διάρκεια 13 ημέρες, ξεκινά στις 5 Ιανουαρίου από την Αργεντινή και τερματίζει στις 18 Ιανουαρίου στην Χιλή αφού πρώτα διασχίσει την Βολιβία.

Περίπου 439 οχήματα θα λάβουν μέρος στον αγώνα εκ των οποίων τα 176 είναι μοτοσικλέτες, 41 Guads, 151 αυτοκίνητα και 71 φορτηγά.

Όλες αυτές τις ημέρες είναι η δημοσιότητα αυτή που κερδίζει τη «μάχη» ας δούμε πως αντιμετωπίζουν τη διοργάνωση τρεις διαφορετικές συμμετοχές αυτές της MINI (νικήτρια ομάδα των αυτοκινήτων τα δύο τελευταία χρόνια), της Honda (επιστρέφει στις μοτοσυκλέτες μετά από μακροχρόνια απουσία) και του ερασιτέχνη (στην κατηγορία των μοτοσυκλετών) Hugo Payen.

Ξεκινώντας από τους περυσινούς νικητές είναι η ΜΙΝΙ η οποία συμμετέχει με 11 ALL4 Racing στο ράλι Dakar υπό την καθοδήγηση της X-raid team. Τις χρονιές 2012 και 2013, το MINI ήταν το αυτοκίνητο που κέρδισε στο σκληρότερο μαραθώνιο αγώνα του κόσμου με οδηγό τον Γάλλο Stéphane Peterhansel.

«Το MINI έχει αγωνιστικά γονίδια. Από τότε που γεννήθηκε, στα τέλη της δεκαετίας του 1950, το όνομα MINI συνδέθηκε με το μηχανοκίνητο αθλητισμό» δήλωσε ο Jochen Goller, Senior Vice President MINI και πρόσθεσε: «Το 1959, το Mini κέρδισε στο εθνικό ράλι Mille Miglia. Τη δεκαετία του 1960, το Mini κέρδισε στο Monte Carlo Rally τρεις φορές, ενώ παραλίγο να υπάρξει και τέταρτη. Κερδίζοντας τα Rally Dakar 2012 και 2013, το MINI κατάφερε κάτι φαινομενικά ακατόρθωτο, σε έναν άνισο αγώνα του μικρού με τον μεγάλο, ένας σύγχρονος Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ. Το rally έχει εξελιχθεί σε ένα φανταστικό κανάλι επικοινωνίας χάρη στο τεράστιο ενδιαφέρον των media που παράγει παγκόσμια θεαματικότητα. Θέλουμε να προβάλουμε τα ονόματα MINI και John Cooper Works καθώς και το DNA υψηλών επιδόσεων του MINI στους ενθουσιώδεις οπαδούς του Dakar».

Στην άλλη πλευρά του κόσμου η αγωνιστική ομάδα της Honda «TEAM HRC» δηλώνει πανέτοιμη να συμμετάσχει στο ράλι Dakar .

Πέντε αναβάτες — ο Helder Rodrigues (Πορτογαλία), ο Sam Sunderland (Μεγάλη Βρετανία), ο Javier Pizzolito (Αργεντινή), ο Joan Barreda (Ισπανία) και  ο Paulo Goncalves (Πορτογαλία) – θα οδηγήσουν την ολοκαίνουργια CRF450RALLY. Η αγωνιστική ομάδα της Honda ήδη έχει πραγματοποιήσει ένα εξαντλητικό πρόγραμμα δοκιμών με τη νέα CRF450 καθώς συμμετείχε και κέρδισε με αυτή στο Morocco Rally 2013 και στο Merzouga Rally 2013, αγώνες  που υποβάλουν αναβάτες και μοτοσυκλέτες σε δοκιμασία, αντίστοιχη με αυτή του Dakar.

Η Honda στην προσπάθεια της να βοηθήσει στην εξάπλωση των αγώνων προγραμματίζει τη δημιουργία μία αντίστοιχης μοτοσυκλέτας παραγωγής για ιδιώτες και ομάδες που θα θελήσουν να συμμετέχουν σε τέτοιου είδους αγώνες. Για αυτό το λόγο η Honda θα παραχωρήσει ένα μοντέλο προπαραγωγής CRF450 RALLY και τεχνική υποστήριξη σε 3 αναβάτες, τον Pablo Rodriguez (Αργεντινή), τον Jean Azevedo (Βραζιλία) και τον  Laia Sanz (Ισπανία) προκειμένου να συμμετέχουν στο Dakar Rally 2014.

Τελευταίος (στην αναφορά μας, όμως πρώτος σε δημοσιότητα έρχεται ο Hugo Payen. Αν το όνομα του δεν σας λέει κάτι τότε ο αριθμός συμμετοχής του (69) και η ομάδα του (Team Marc Dorcel) μπορεί να σας θυμίσουν κάτι (μην κάνετε πως δεν ξέρετε). Ο Γάλλος ερασιτέχνης πέρυσι στον τερματισμό του αγώνα είχε ως καλεσμένη της ομάδας του την pornstar Anna Polina.

Τη στιγμή που ο αναβάτης ανέβηκε στη ράμπα του τερματισμού οι φωτογράφοι και οι εικονολήπτες έκαναν περισσότερη δουλειά ακόμη και μετά τον τερματισμό των δύο πρώτων.

Ο Payen τερμάτισε στην 60η θέση, όμως είμαστε σίγουροι πως η δημοσιότητα που πήρε είναι ίδια με των τριών πρώτων.

Το επίσημο trailer του Dakar

 

Τα συναισθήματα

 

Τα τοπία της Νότιας Αμερικής

 

Τα πιο θεαματικά ατυχήματα

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα